poniedziałek, 11 lutego 2013

Snickers - bez pieczenia

Snickers - bez pieczenia

Proste do zrobienia i smaczne.
Słodkie jak batoniki.
Polecam wszystkim fanom snickersów !

Składniki masa : 1 szklanka mąki kukurydzianej, 1 szklanka cukru pudru, 5 szklanek mleka, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, szczypta soli, 1 puszka masy krówkowej orzechowej, 150g czekolady gorzkiej.

Składniki polewa : 100g czekolady mlecznej, 6 łyżek śmietany kremówki, 1/2 puszki masy krówkowej orzechowej, 4 batoniki snickers.

Dodatkowe składniki : 2 duże opakowania herbatników.

Przygotowanie : Do garnka wlej 4 szklanki mleka i doprowadź do wrzenia. Resztę mleka przelej do rondelka. Dodaj  ekstrakt waniliowy, cukier, mąkę i sól. Wymieszaj składniki i wlej lekkim strumieniem do gotującego się mleka. Gotuj chwilę aż masa zgęstnieje cały czas mieszając. Podziel masę na 2 części. Do jednej wsyp połamaną czekoladę na kawałki i wymieszaj składniki. Do drugiej części wrzuć masę krówkową i połącz składniki. 

Przygotowanie polewa krówkowa : Podgrzej masę krówkową aż będzie miała gęstą konsystencje.

Przygotowanie polewa czekoladowa : Do garnuszka wlej śmietaną i pogrzej. Wrzuć połamaną czekoladę i wymieszaj składniki.

Przygotowanie ciasta : Keksówkę wyłóż folią. Dno formy wyłóż herbatnikami i posmaruj czekoladową masę. Przykryj kolejną wartę herbatników i posmaruj masą orzechową. Czynność powtarzaj do wyczerpania składników (masy). Ciasto polej masą krówkową, następnie masą czekoladową i posyp pokrojonymi batonikami. Ciasto wstaw do lodówki na całą noc.





Przepis znalazłam na stronie.

36 komentarzy:

  1. Sprawdziłem i powiem szczerze, że dawno nic takiego nie jadłem. Moi goście byli zachwyceni!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to ciasto niesamowicie wygląda..

    OdpowiedzUsuń
  3. Po raz trzeci dzisiaj rano toczy mi się ślinka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś idealnego dla mnie ! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobię sobie dzisiaj prezent zwieńczający moją zakończoną wreszcie sesję! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam pytanie odnośnie puszek masy krówkowej, w obu przypadkach (na polewę i masę) mówisz o dużych puszczach czy tych mniejszych ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *puszkach miałam na myśli :)

      Usuń
    2. Kupiłam dwa mniejsze opakowania.
      Dokładnie
      Masa krówkowa o smaku orzechowym 400g
      http://biznes.helio.pl/pl/oferta/6/masy-krowkowe-helio/29/masa-krowkowa-o-smaku-orzechowym-400g.html

      Pozdawiam ciepło.

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Poprosze kawałek na wynos :)
    Fantastyczne, jestem mega fanem snikresa więc muszę zrobić.
    Też dopytam o puszki masy, ile gram ?
    pozdr:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda dużo lepiej niż tradycyjne ciasto snickers !
    Podpisuję się za poprzedniczkami - jest obłędne ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy możesz podać wymiary formy, w której robiłaś to cudo? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja keksówka ma 32 x 11 cm.
      Pozdrawiam ciepło i życzę smacznego :)

      Usuń
  11. o matko! obłędnie wygląda! Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis :)
    Pytanie co do herbatników, to najlepiej jakby były te miękkie czy te twardsze do snickersa ?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,
      Ja kupiłam krakuski herbatniki albe mogą byc petitki
      bez znaczenia bo i tak zrobią się miękkie pod wpływem masy.
      Pozdrawiam,

      Usuń
    2. a mogłabym się jeszcze dowiedzieć jakiej firmy były czekolady gorzka i mleczna ? bo chodzi mi o to by uzyskać podobny smak, bo ogólnie prawie każda czekolada smakuje inaczej, dlatego też pytam z ciekawości :)

      Usuń
  12. o ile się nie myle to z wedla. ( takie fioletowe czy granatowe opakowania)
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Snickers to ulubiony baton mojego Ukochanego, tak więc ciasto ma być prezentem dla niego (już długo mu to obiecywałam). Bardzo chcę aby wyszło idealnie, a teraz znalazłam Twój przepis i myślę, że zadowoli jego podniebienie :)

      Dziękuje za podpowiedzi! Już nie mogę się doczekać kiedy będę mogła zabrać się za jego przygotowanie :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Życzę powodzenia i smacznego !

      Usuń
  13. Hej, mam pytanie co do ektraktu waniliowego, można go czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  14. aż mi cieknie ślinka...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam, myślałam, że będzie pyszne. Jednak się trochę rozczarowałam. Ciastko przesłodkie, zdecydowanie za bardzo, aż "drze" po gardle, musiałam popijać je wodą. Nie dałam rady zjeść nawet jednego kawałka. W smaku niestety ani trochę nie przypomina Snickersa. Robiłam dokładnie wg przepisu, nawet takiej samej masy krówkowej orzechowej użyłam (cukier zgrzytał w zębach). Masa w lodówce nie zastygła. Ciastko dałam do zamrażalki, choć i tak nie kroiło się go zbytnio dobrze:( Szczerze mówiąc najlepsze w nim są batoniki ułożone na górze :) ogólnie wygląda cudownie, w smaku jednak nie jest dobre. To taka moja opinia, być może coś źle zrobiłam, a może tylko moje kubki smakowe tak wybrzydzają. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. baaardzo smaczny ale rozłazi się - następnym razem dam niepełne szklanki mleka, lub 1 szklankę mniej, bałam się że będzie za słodkie ale gorzka masa czekoladowa cudownie współgra ze słodką korówkową i jest idealna równowaga :D

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda pysznie choć chyba będzie zbyt słodkie ;c

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam czy konieczna jest mąka kukurydziana czy mozna ja zastąpić mąka ziemniaczaną np.?

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam czy konieczna jest mąka kukurydziana czy mozna ja zastąpić mąka ziemniaczaną np.?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto faktycznie się rozłazi i to bardzo, nie da się pokroić bo robi się miazga z niego. Wszystko przez masę krówkową, masa czekoladowa stężała, ale tamta nie. Dopiero po spędzeniu nocy w zamrażalniku wyglądało jak na zdjęciu. W smaku dobre, wcale nie za słodkie. niestety gościom nie podałam, wstydziłam się wyglądu. Wątpię żeby szklanka mleka mniej coś dała, proponuję osobno od początku przygotować obie masy. Może więcej maki, nie wiem?

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej. Może zechcesz dołączyć do naszego agregatu blogów kulinarnych? Serdecznie zapraszamy.
    http://katalogsmakow.pl/top-lista-blogow-kulinarnych.23053.html
    Rejestracja po prawej stronie, po najechaniu na napis "Moje konto"

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam ciasto na rocznicę ślubu, jak dla nas za słodkie, a masa z krówką nie stężała pomimo 24h w lodówce. Myślałam, że po pierwszym kęsie to będzie wow, ale niestety nie ;-(

    OdpowiedzUsuń

Print