środa, 6 lutego 2013

Ciasto w kolorach tęczy

Ciasto w kolorach tęczy

Bardzo pozytywny deser.
Ulubione ciasto mojego maluszka bo jest w nim wszystko co uwielbia - kolorowe galaretki!
Gorąco polecam na dziecięce baliki czy urodziny.

Składniki spód : 150g ciasteczek kakaowych, 80g roztopionego masła.

Składniki ciasto : 4 galaretki o różnych kolorach ( u mnie pomarańczowa, truskawkowa, cytrynowa i agrestowa), 1 kg sera twarogowego (lub serka homogenizowanego), 500ml śmietanki 30%, 5 łyżek cukru pudru, 4 łyżki żelatyny.

Przygotowanie spód : Ciasteczka przełóż do woreczka i pokrusz. Dokładnie wymieszaj z roztopionym masłem. Spód malej blaszki wyłóż papierem do pieczenia (lub folią spożywczą) i wysyp ciasteczka. Wszystko dokładnie wygładź. 

Przygotowanie ciasto : Śmietankę ubij na sztywno. Nie przerywając miksowania wsyp partiami cukier puder i dodaj serek. Masę przelej do 4 różnych miseczek tak aby we wszystkich była taka sama ilość. 1 łyżkę żelatyny rozpuść w 1/4 gorącej wody i pozostaw do ostygnięcia. Żelatynę wlej do 1 miseczki i dokładnie wymieszaj. Wylej masę na spód ciasta. Włóż do lodówki i pozostaw do ostygnięcia. W tym czasie pierwszą galaretkę przygotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu i pozostaw do ostygnięcia. Wlej galaretkę na stężałą masę serową. Wstaw do lodówki i pozostaw do stężenia. W kolejnych warstwach postępuj tak samo jak w pierwszych. Ważne żeby każda warstwa była stężona aby masy się nie wymieszały. W ostatniej warstwie galaretki możesz na górę ułożyć ulubione owoce.


27 komentarzy:

  1. Wygląda tak smacznie, że aż nie mam ochoty przestać się wpatrywać w zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne na imprezki dla dzieci:-), świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. był to jeden z powodów, dla których, jako dzieciak uwielbiałam chodzić z rodzicami na imieniny do sąsiadki.

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubimy z Twoim Maluszkiem to samo widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny:) rzeczywiście idealny dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż za cudo, o lecie już marzę, jak widzę Twoje zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszne i cudne.
    Powiało wiosną!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy blog, właśnie takiego szukałam , a twoje opinie są bardzo przydatne. Może dzięki Tb poznam się lepiej na smacznych potrawach :)

    Na koniec zapraszam do mnie, dopiero zaczynam zabawę w blogowanie : http://iwillnotdieyoung.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie wygląda i bardzo optymistycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie się preznetuje, jest taki wiosenno-optymistyczny :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. piękny, muszę zrobić z agarem, może się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Łał, jaki wysoki :) Podziwiam, że Ci się chciało tyle warstw przygotowywać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jaka forma brytfanki i jakie wymiary na to ciasto :)??

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja forma 20x22 cm.
    Cieżko mi powiedziec jak wysokie było ciasto ale około 9-10 cm :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dżizas, zrobiłam jako ciasto na konkurs szkolny dla synka. Chłodzi się w lodówce. Mam nadzieję ze wyszło i pół dnia pracy nie poszło na marne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dałam dwa opakowania ciasteczek na spód i po dwie galaretki na warstwę. Do śmietanki z serem też dolewałam trochę galaretki z aktualnej warstwy i 1/4 szklanki wody rozmieszanej z łyżką żelatyny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą pięknie wyglądaC warstwy z serkiem.
      Niedawno przygotowywałam babkę ( http://anyzkowo.blogspot.com/2013/05/teczowa-babka.html ) właśnie takim sposobem. Mały był zachwycony. Niestety zajęło mi to cały dzień :) ale co się nie robi dla Naszych pociech :)
      Życzę powodzenia w konkursie !

      Usuń
  18. Dziękuję, ciasto wyszło fantastycznie, było degustowane wśród wielu innych potraw podczas dzisiejszego wczesnego ale bardzo gorącego popołudnia. Spód się trochę rozpadał ale to chyba dlatego że był kilka godzin bez lodówki. Była tak duża konkurencja pyszności że wygrali wszyscy :)Zrobiłam oczywiście zdjęcia :) Pozdrawiam Reni

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie wygląda. Na jaką wielkoś tortownicy wystarczą podane proporcje?

    OdpowiedzUsuń

Print