czwartek, 21 lutego 2013

Rumowe racuchy z rodzynkami

Rumowe racuchy z rodzynkami

Puszyste racuchy z aromatycznymi jabłkami.
Są świetne na szybki obiad.

Składniki : 1 jajko, 3 łyżki cukru, 1 szklanka mleka, 2 szklanki mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, cukier, olej do smażenia, 2 jabłka, 5 łyżek rumy, 50g rodzynek, sok z 1/2 cytryny.

Przygotowanie : Rodzynki zalej wrzątkiem i odstaw na 10minut. Jabłko obierz ze skórki i pokrój na plasterki. Wlej rum i sok z cytryny. Wymieszaj wszystko i odstaw na 10 minut.    Do miski wbij jajko i dodaj cukier. Ubij na puszystą masę. Dodawaj partia mi mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i mleko. Całość delikatnie wymieszaj. Jabłka wrzuć do ciasta. Smaż niewielkie porcje na rozgrzanym oleju na patelni. 

8 komentarzy:

  1. 1 w nocy a ja mam ochotę na takiego racuszka:-), cudnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodatek rumu bardzo mi się podoba, chciałabym spróbować takich placuszków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jabłka lubię pod każdą inną postacią niż w tej standardowej ;) Jednak ta wersja racuszkowa jest zdecydowanie moją ulubioną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wyglądają! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie wyglądają, jak dla mnie rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smaczne, ale u mnie z podanych proporcji ciasto wyszło za gęste więc dodałam trochę mleka :)

    OdpowiedzUsuń

Print