niedziela, 6 stycznia 2013

Bułeczki z żółtym serem

Bułeczki z żółtym serem

Miękkie bułeczki z ciągnącym serem.
Świetne na przekąskę czy dodatek do kolacji.

Składniki ciasto : 3 1/2 szklanki mąki, 2 opakowania suchych drożdży, 1 łyżeczka cukru, 1 łyżeczka soli, 350ml ciepłej wody, 3 łyżki oliwy z oliwek.

Przygotowanie ciasto : Do miski wsyp mąkę, cukier, sól i drożdże. Wlej wodę wymieszaną z oliwą i wyrób bardzo elastyczne ciasto. Uformuj kulę, przykryj ściereczką i odstaw na 60 minut.

Składniki nadzienie : 500ml mleka, 3 łyżki masła, 3 łyżki mąki, 150g startego żółtego sera, 200g starej mozzarelli, sól, pieprz, gałka muszkatołowa.

Przygotowanie nadzienia : Przygotuj 2 rondelki. Do jednego wlej mleko i doprowadź do wrzenia. W drugim rozpuść masło, wsyp mąkę i chwilę podsmaż. Wlej gorące mleko cały czas mieszając. Wrzuć sery i połącz dokładnie składniki. Ściągnij z ognia. Dopraw solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Ostudź.

Przygotowanie bułeczek : Ciasto podziel na 16 części. Każdą rozwałkuj i wytnij prostokąty. Końce połącz ze sobą. Do środka łódeczki włóż nadzienie serowe. Piecz w nagrzanym piekarniku przez 20 minut w temperaturze 180 stopni.

 



 Koniecznie zobacz inne przepisy na pyszne bułeczki :

 

12 komentarzy:

  1. świetnie wyglądają, aczkolwiek mi chyba jeszcze drożdże nie wychodzą tak świetnie, bułeczki kolejnego dnia bardzo twardnieją. Ale spróbuję !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smakowicie, szkoda że w mieszkaniu nie mam piekarnika:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj miałam zamiar zrobić podobne :)) Ale skończyło się na Focaccia ;) Uwielbiam tego typu wypieki, proste ciasto chlebowe i dodatki - super:)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też dzisiaj robiłam takie bułeczki na imieninki chrześniaka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale bym zjadła. Wyglądają fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie te wypieki wyglądają tak pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to ja poproszę na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tylko ja zauważyłem literówkę w podpisie zdjęć? :) "ANZYKOWO"

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś bułeczkową mistrzynią! Wszystkie przepisy są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Drożdży w jakich opakowaniach użyłaś? (chodzi mi o wagę)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Zawsze używam drożdży z oetkera. Opakowanie ma 7g.

      Usuń

Print