środa, 2 stycznia 2013

Ryba po grecku

Ryba po grecku

Smakowita ryba z potrawką z warzyw.
Znakomita na lekki obiad. 
Zawszę dodaję troszkę papryczki chilli żeby danie nie było mdłe.


Składniki : 3 filet białej ryby ( u mnie dorsz), 3 marchewki, 1 pietruszka, 1 /2 pora, 1 cebula, 1/2 puszki pomidorów krojonych w zalewie, 1 płaska łyżeczka płatków chilli, oliwa, sól, pieprz, 2 jajka, 150g bułki tartej.

Przygotowanie : Rybę oczyść i opłukaj. Osusz ręcznikiem papierowym. Posyp solą i pieprzem. Na głęboki talerz wbij jajka i rozmieszaj widelcem.  Rybę obtocz w jajku następnie w bułce tartej i usmaż na patelni z dodatkiem oleju. Do rondelka wlej niewielką ilość oliwy i wrzuć pokrojoną cebulę, pora i startą na tarce o grubych oczkach marchewkę i pietruszkę. Całość pomaż chwilę. Wrzuć pomidory i dodaj koncentrat pomidorowy i papryczkę chilli. Duś warzywa około 10 minut aż będą miękkie. Rybę ułóż na talerzu na górę połóż przygotowaną potrawkę. 



Koniecznie zobacz inne propozycje na danie z rybą :













Ryba w sosie pomidorowo-paprykowym

 

 


  


8 komentarzy:

  1. Danie nie tylko pyszne, ale przy tym zdrowe. Nie zawsze tak szczęśliwie się zdarza.
    Dużo dobrego w 2013! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ się właśnie zrobiłam głodna;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jedno z moich ulubionych " maminych" dań na BN :D

    Pozdrawiamy serdecznie w Nowym Roku

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne. Ja też ją bardzo lubię i na święta obowiązkowo jest.
    I też dodaję papryczkę, ale sypaną. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwierzysz? Nigdy nie jadłam ! Chyba przyszedł czas - nie ma co czekać aż ktoś mi taką rybkę przygotuje, sama muszę zadziałać :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam rybę po grecku:) Twoja jest bardzo apetyczna na tych ładnych fotkach. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś jadłam w knajpie i STRASZNIE się zraziłam, ale taką domową to bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowa najlepsza, nie równa się z niczym. ; )

    OdpowiedzUsuń

Print