niedziela, 13 stycznia 2013

Korzenny kurczak

Korzenny kurczak 


Wyjątkowe piwo plus tradycyjne danie owocuje bogatym smakiem i ochotą na jeszcze jedno po jedzeniu .

Składniki : 1 kurczak, 1 pomarańcz, 2 łyżki rozmarynu, 1 łyżka syropu klonowego, 6 małych ziemniaków, 4 łyżki oleju, 1 butelka piwa korzennego, sól, pieprz. 

Przygotowanie : Kurczaka oczyść, opłukaj. Pomarańcz sparz wrzątkiem i zetrzyj na tarce o najmniejszych oczkach skórkę. Pozostałą pomarańcz wepchnij do środka kurczaka i zwiąż nóżki. Do kubka wlej olej,syrop klonowy,  dodaj rozmaryn, skórkę z pomarańczy, sól i pieprz. Wymieszaj składniki. Przygotowaną marynatą natrzyj kurczaka i zostaw w lodówce najlepiej na całą noc. Ziemniaki oczyść i potnij na ćwiartki. Mięso włóż do naczynia i ułóż obok ziemniaki. Do środka wlej piwo korzenne. Kurczaka przykryj folią i włóż do piekarnika na 60 minut w temperaturze 200 stopni. Po tym czasie ściągnij folię i piecz ponownie przez 30-40minut. 






6 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity kurczak.
    Dzisiaj z mama rozmawiałam kiedy upiec kurczaka w całości, ale kto to zje musi być w domu dużo osób chętnych, a u mnie z tym jest kiepsko.
    Po tak apetycznych zdjęciach może skuszę się zrobić takiego kurczaka, na urodzinki synka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Ja również rzadko robię kurczaka pieczonego bo mój mały nie chce mi jeść pieczonego mięsa czy to drobiu czy wieprzowiny. Ale mięso wykorzystam jutro do łazanek i pizzy. Więc maluszek nawet się nie zorientuje :P

      Usuń
  3. Niezwykle apetyczny wyszedł ten kurczak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak Ty pięknie przedstawiłaś tego kurczaczka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurczak wygląda bosko!
    aż mi ślinka pociekła

    OdpowiedzUsuń

Print