niedziela, 24 listopada 2013

Pianka karmelowa

Pianka karmelowa



Składniki biszkopt :
  • 4 jajka
  •  120g cukru
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki stopinego masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
 Przygotowanie biszkopt : 

Białka ubij na sztywną pianę. Wsyp partiami cukier cały czas miksując. Pojedynczo dodawaj żółtka i wlej masło. Delikatnie wsyp mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i połącz składniki. Ciasto przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w nagrzanym piekarniku przez 35 minut w temperaturze 180 stopni.


Składniki masa :
  • 250m śmietanki 30%
  • 200g serka mascarpone
  • 1 puszka masy krówkowej (kajmakowej)
  •  2 łyżki żelatyny
  Przygotowanie :

Żelatynę rozpuść w 1/4  szklanki gorącej wody. Śmietanę ubij na sztywno i dodawaj partiami serek. Nie przerywając miksowania dodaj masę krówkową. Wolnym strumieniem wlej żelatynę i dokładnie zmiksuj składniki.

Na ostudzony biszkopt wlej masę krówkową i włóż do lodówki.

Składniki masa czekoladowa :
  •   100ml śmietanki 30%
  • 2 łyżki masła
  • 100g gorzkiej czekolady

Przygotowanie masy czekoladowej :


Śmietankę ubij na sztywną pianę i postaw na ogniu. Dodaj masło i połamaną czekoladę. Dokładnie połącz składniki.

Ostudzoną masę czekoladową wylej na masę krówkową. Włóż ponownie do lodówki na 2-3 godziny.

Moja forma 24x29 cm


 

18 komentarzy:

  1. W jakiej formie przygotowywałaś ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  2. Już sama nazwa mnie przekonuje, co dopiero smak; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiało smakować obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne, pyszne, delikatne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masa idealna do wyjadania jeszcze z miski <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wygląda. Czy masa trzyma się sztywno? - puszka kajmaku duża czy mała? Ostatnio mam ogromny apetyt na kajmak :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Masa trzyma się sztywno przez żelatynę. W konsystencji przypomina piankę.
      Użyłam masy kajmakowej 400g

      Pozdrawiam, Ewelina

      Usuń
  7. A biszkoptu niczym nie nasączać ? Jest wystarczająco wilgotny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywioście biszkopt można nasączyć dowolnym likierem (np krówkowym)
      Ja natomiast , nic nie dodawałam do biszkoptu bo ciasto przygotowywałam dla maluchów więc pewnie wyczułby każdy smak :P

      Pozdrawiam, Ewelina

      Usuń
  8. Kolejne ciasto na mojej liście "muszę zrobić" ! Smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  9. ile wynosi czas na jego wykonanie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam tą piankę na Święta, wyszła pyszna :) mam nadzieję, że nie masz nic na przeciw, żeby pokazała ja na swoim blogu? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      bardzo się cieszę że smakowało :)

      Oczywiście, że nie mam nic przeciwko . Jest mi bardzo miło :)

      Usuń

Print