sobota, 30 marca 2013

Chałka z kruszonką

Chałka z kruszonką

Maślana chałka idealna ma poranne śniadanie.
Również świetnie się sprawdza dla maluszków na podwieczorek.


Składniki chałka:
  • 30g świeżych drożdży
  • 500g mąki
  • 1/2 szklanka mleka
  • 2 łyżki rozpuszczonego masła
  • 4 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki wody
 Składniki kruszonka :
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka mąki
 Przygotowanie chałki :

Przygotuj rozczyn z drożdży. Do kubka wlej ciepłe mleko, wsyp cukier, 2 łyżki mąki i drożdże. Połącz składniki i zostaw aby wyrosło. Do miski wsyp mąkę, wlej wodę, dodaj rozczyn, rozbełtane jajka oraz masło. Wyrób gładkie ciasto. Przykryj ściereczką i pozostaw do wyrośnięcia na około 50-60minut. Podziel ciasto na 3 części. Rozwałkuj lekko na wałeczki i zapleć warkocz. Odstaw aby chałka podrosła. 

Przygotowanie kruszonki :

 Rozpuść masło. Dodaj mąkę i cukier puder. Uformuj kulę i pokrusz na okruszki.

Chałkę posyp kruszonką. Piecz w nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez 25 minut. 















11 komentarzy:

  1. matko, chałka;) kto jej nie lubi?:D

    OdpowiedzUsuń
  2. mniammmmmmmmmmmmmmm........... a jajeczków jle? :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna i zgrabniutka ta Twoja chałka! Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brakuje jajek w składnikach.

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm uwielbiam chałkę... to mój smak z dzieciństwa. zawsze ją wcinałam u babci popijając gorącym kakao przez słomkę :) cudnie...
    przy okazji odwiedzin zapraszam do udziału w losowaniu książki :) szczegóły na:
    www.kreatywneteksty.blogspot.com
    lub
    https://www.facebook.com/StudioKreatywnegoCopywritingu?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ta chałka jest wyczuwalnie słodka? Lubię zjeść samą chalke z masłem gdy jest słodka a dużo chałek niestety nie ma słodkiego posmaku. Nie robiłam nigdy chałki dlatego chciałam się dopytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. GENIALNA!!! Wczoraj ją upiekłam a dziś miałam na śniadanie z masłem i dżemem truskawkowym Plus ciepłe mleko 😋Bardzo dobry przepis,polecam :) Chałka wychodzi delikatnie słodka,taka jaką lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest piękna i apetyczna, czy można zamiennie użyć suszonych drożdży. jeśli tak to ile? ( jaki przelicznik)

    OdpowiedzUsuń

Print