czwartek, 23 stycznia 2014

Maślane ciasteczka z dekoratora

Maślane ciasteczka z dekoratora 

Bardzo maślane i kruche ciasteczka.
Przepyszne do kawy. 
Jeśli nie posiadasz dekoratora, możesz rozwałkować ciasto i wyciąć dowolne wzorki. 

Składniki :

  • opakowanie twardej marmolady
  • 3 szklanki mąki
  • 250g miękkiego masła
  • 4 żółtka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru pudru
Przygotowanie :

Do miski przesiej proszek do pieczenia, mąkę i cukier puder. Wymieszaj składniki. Dodaj masło i żółtka. Zagnieć elastyczne ciasto. Ciasto przełóż do dekoratora z końcówką " gwiazdki " i wyciskaj ciasteczka na blachę wyłożona papierem do pieczenia w niewielkich odstępach. Na każde ciasteczko połóż niewielką ilość marmolady. Blachę włóż do lodówki na 15 - 20 minut. Piecz w nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez 10-12 minut. 



17 komentarzy:

  1. I like this recipe very much but I have one question regarding to flour. Did you put 3 (3x2 dl) cups of flour?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. the cookies I used 3 cups of flour. My glass is 250ml.

      I wish you successful baking!

      Usuń
  2. mniam! całe wieki ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiałam takie ciastka w dzieciństwie! Z pewnością upiekę- brat się ucieszy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione! Chyba w końcu zakupię dekorator - to taka jakby tuba do wyciskania z różnymi koncówkami, tak?
    Wyglądają przeslicznie!!
    A u mnie dziś Twoje pierniczki glazurowane:)
    pozdrawiam
    margoja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo pierniczki są przepyszne i sama sie zastanawiam czy nie zrobić wersji tych pierniczków ale z kakao i skórką pomarańczową.
      Dekorator to taka tuba z rożnymi końcówkami. W sklepach można kupić taki dekorator z plastikowymi woreczkami i nie trzeba tego myć. W środku jest około 20-30 woreczków i z parę różnych końcówek. Ja taki używam i mi wystarcza :)

      Pozdrawiam ciepło, Ewelina

      Usuń
  5. Wyglądają jak moje ulubione z cukierni))

    OdpowiedzUsuń
  6. kuuuurcze już dziś bym zrobiła ale nie mam wyciskarki takiej ... i co to znaczy twarda marmolada ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz rozwałkować ciasto i na środek każdego ciasta ułożyć marmoladę.
      Najlepiej do wypieków jest użyć twardej marmolady o gęstej konsystencji. Ja z reguły używam marmolady z firmy Jamar w takim plastikowym opakowaniu.

      Pozdrawiam, Ewelina

      Usuń
  7. Cudne ciasteczka! Jak z piekarni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. od dawna szukałam sprawdzonego przepisu na te ciasteczka;) W końcu znalazłam:) Przepis już zapisany:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że będą smakować :)

      Pozdrawiam ciepło,

      Usuń
  9. Właśnie je zrobiłam! Są przepyszne! Ale dopiero teraz zauważyłam je miałam je włożyć do lodówki przed pieczeniem, pewnie dlatego nie wyszły mi takie cudne kształty ;) Najważniejszy jest jednak pyszny, maślany smak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Rzeczywiście są bardzo maślane i rozpływają się w ustach :)

      Pozdrawiam ciepło, Ewelina

      Usuń

Print