piątek, 7 grudnia 2012

Świąteczne ciasteczka kruche

Świąteczne ciasteczka kruche

Jedne z moich ulubionych ciasteczek.
Bardzo maślane i smakowite.
  Mogą być śliczną ozdobą na choinkę, oczywiście jeśli masz silną wolę.

Składniki: 200g miękkiego masła, 1/2 szklanki cukru pudru, 2 szklanki mąki, 1/2 łyżeczki soli,1 łyżka kakao.

Przygotowanie : Masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodajemy mąkę, kakao i sól i wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto podziel na 2 częsci. Do jednej dodaj kakao i dokładnie połącz składniki. Formujemy kulę, owijamy w folię aluminiową i wkładamy do lodówki na 1 godzinę. Rozwałkowujemy i wycinamy kształty. ( ja rozkawałkowuję ciasto na papierze do pieczenia, wtedy ciasteczka nie lepią się do blatu). Piecz ciasteczka przez 12-15 minut w temperaturze 160 stopni. 


30 komentarzy:

  1. Przesłodkie! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie śliczne i pewnie pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale je ładnie przyozdobiłaś. :) Uwielbiam kruche ciastka!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ładne! zapraszam do mnie na przedświąteczne kruche ciasteczka z orzechami http://wkuchniuli.blogspot.com/2012/12/przedswiateczne-ciasteczka-orzechowe.html?showComment=1354860720697#c1944548799044188360

    OdpowiedzUsuń
  5. piekne! :) ile sztuk wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)

      Wszytsko zależy jakiej wielkości będa ciasteczka,
      mi wyszło około 15-18 sztuk

      Usuń
  6. Wyglądają przepięknie :) Chętnie powiesiłabym je na choince :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie cuda :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pysznie, te wzorki nadają im dużego uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie piekne, aż zapachniało u mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczne te ciasteczka :) Powiedz proszę gdzie dorwałaś takie malusie foremeczki do wykrawania? Ja szukałam takich już rok temu i dalej ich nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malutkie foremki juz jakis czas temu kupiłam.
      Ale z tego co pamietam w sklepie Pani mowiła ze takie małe są do wykrawania masła.
      Może tak będzie je szybciej znalesc :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) Miałam nadzieję, że kupiłaś gdzieś w internecie... no trudno, szukam dalej :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    3. Może zobacz :

      http://allegro.pl/wilton-foremki-mini-swiateczne-2308-1214-i2822850114.html

      http://allegro.pl/foremki-do-lukru-marcepanu-10-szt-male-2-cm-i2834670787.html

      Usuń
    4. Widziałam je już wcześniej, te z Wiltona mają 3,8cm - trochę za duże chociaż kształty idealne a te drugie z "pomocników kuchennych" ... zastanowię się nad nimi. Są mniejsze, może te? Pomyślę :) Dzięki za zaangażowanie w poszukiwanie foremek :*

      Usuń
  11. Witam.
    Czy te ciasteczka można przygotować np. 2 tygodnie przed świętami? Nie powinno im się nic stać? W czym je najlepiej przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Wybrałaś najlepsze ciasteczka które nadają się do przechowywania. Wystarczy je włożyć do słoika lub puszki z zamknięciem. Spokojnie wytrzymają 2-3 tygodnie.

      Zachęcam również do dodania zdjęcia na Fb Anyżkowo :)

      Pozdrawiam i życzę smacznego !

      Usuń
    2. Dziękuję za tak szybką odpowiedź :)
      Szczerze to nie spodziewałam się że Pani zagląda do starszych przepisów :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Do wszystkich zaglądam :)

      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  12. "Dodajemy mąkę, kakao i sól i wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto podziel na 2 częsci. Do jednej dodaj kakao i dokładnie połącz składniki."
    Łatwy przepis i śliczne ciasteczka, ale dlatego, że nie jestem mistrzem w pieczeniu to mam pytanie: czy kakao dodajemy do obu części czy tylko jedną łyżkę do jednej z dwóch części ciasta? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Kakao dodajemy tylko do jednej częsci.
      Tak, aby powstały nam 2 kawałki ciasta o 2 kolorach- białym bez kakao i ciemnym z kakao.

      Zachęcam do dodania zdjęcia po przygotowaniu na fb Anyzkowo :)

      Życzę smacznego ! :)

      Pozdrawiam i Wesołych Świąt

      Usuń
  13. Chujowe wyszły za słone dałem pół łyżki ja pierdole ohyda nie robcie teog bo sie zrzygac mozna

    OdpowiedzUsuń
  14. Zakochałam się w tych ciasteczkach :) świetne są!

    OdpowiedzUsuń

Print