czwartek, 13 grudnia 2012

Moje świąteczne pierniczki

Moje świąteczne pierniczki

Pewnie większość z Was ma już upieczone pierniczki.
Jeśli nie to już ostatnia chwila.
Przepyszne i świetnie prezentujące się na choinkę.
Niestety nie mam tyle cierpliwości do dekorowania pierniczków
ale z małym to i tak niezła zabawa pobrudzić się lukrem.

Składniki : 50g masła, 150g miodu, 1/2 szklanki cukru pudru, 2 łyżki przyprawy do piernika, 1 jajko, 2 szklanki mąki, 1 łyżeczka kakao, 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie : Do rondelka wrzuć masło, miód, przyprawę do piernika, kakao, cukier i zagotuj. Odstaw do ostygnięcia. Do masy wsyp mąkę, proszek do pieczenia i jajko. Zagnieć ciasto. Odstaw na 30-40 minut. Rozwałkuj i wytnij kształty. Piecz w nagrzanym piekarniku przez 15 minut w temp 180 stopni.
 

 




 
 

12 komentarzy:

  1. ile pierniczków wychodzi z tego przepisu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszytskie zależy jakiej wielkości będą wycinane kształty.
      Moje pierniczki zrobiłam troche grubsze bo cche je na choinkę przywiesic.

      Pozdrawiam ciepło,

      Usuń
  2. Super pomysł na pierniczki :-)
    Ja też co roku je piekę i ozdabiam choinkę :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają cudownie, a na choince beda sie pięknie prezentowac.

    OdpowiedzUsuń
  4. chciałabym mieć takie piękne na mojej choince

    OdpowiedzUsuń
  5. ale ślicznie ozdobione i smakowicie wygladaja

    OdpowiedzUsuń
  6. mam moze dosyc głupie pytanie ale one nadaja sie do jedzenia prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam ciepło,

      Tak , pierniczki nadają się do jedzenia. Warto je przygotować wcześniej i przechowywać w zamkniętym pojemniku :)

      Mogą również służy jako dekoracja na choinkę.

      Pozdrawiam ciepło,

      Usuń

Print