sobota, 20 lipca 2013

Gulasz wieprzowy z warzywami

Gulasz wieprzowy z warzywami

Moja propozycja na dzisiejszy obiad to aromatyczny gulasz z warzywami.
Mięso długo duszone na wolnym ogniu staje się niewiarygodnie miękkie i smaczne.
Znakomicie pasuje z kaszą gryczaną.
Gorąco polecam.
Składniki :
  • 400-500g karczku wieprzowego, 
  • 1 cebula,
  • 2 marchewki, 
  • 1 pietruszka,
  • 3 małe ogórki konserwowe, 
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 liście laurowe,
  • ziele angielskie (4kuleczki), 
  • 2 szklanki bulionu,
  • sól,
  • pieprz,
  • olej do smażenia,
  • 1 łyżka śmietany.
Przygotowanie :

Mięso opłukaj, osusz ręcznikiem papierowym. Pokrój na kawałki. Smaż na rozgrzanym oleju. Mięso ściągnij z patelni i przełóż na talerz. Cebulę, marchew i pietruszkę pokrój w kostkę, czosnek rozgnieć w prasce i na tym samym tłuszczu smaż co mięso. Ponownie wrzuć mięso na patelnię. Wlej bulion, dodaj liście laurowe, ziele angielskie i ogórki. Duś pod przykryciem przez 1-1,5 godziny co jakiś czas mieszając. Dodaj śmietanę i dopraw do smaku. Gulasz świetnie smakuje z kaszą gryczaną bądź z pieczywem.

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubimy takie mięsko z sosem i jemy z kaszą gryczaną lub kluskami śląskimi. Ja się odchudzam i staram się nie jeść sosów ale muszę moim chłopakom zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. smaczny pomysł, już dawno nie jadłam gulaszu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do mojego dodałem brukiew. Wyszedł smaczny - szczególnie na drugi dzień

    OdpowiedzUsuń
  4. nie zesrajcie z ta wasza padlina. to nie jest miesko tylko martwe zwierzę.

    OdpowiedzUsuń

Print