piątek, 26 kwietnia 2013

Rolada bounty

Rolada bounty

Przepyszna rolada z nadzieniem kokosowym.
Nadzienie jest idealne co w cieście bounty.
Musiałam je powtórzyć bo bardzo zasmakowało domownikom. 
Polecam !


Składniki biszkopt :
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki
  • 60g stopionego masła
  • 3 łyżki kakao

Przygotowanie biszkoptu :



Białka ubij na sztywną pianę. Wsyp partiami cukier cały czas miksując. Pojedynczo dodawaj żółtka. Wlej masło. Delikatnie wsyp mąkę oraz kakao, delikatnie  połącz składniki. Ciasto przelej na formę . Piecz w nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez 10-12 minut. Na blat połóż ścierkę na którą gorącą roladę obróć na drugą stronę i delikatnie ściągnij papier do pieczenia. Zwiń roladę wraz ze ściereczką i pozostaw do ostygnięcia.


Składniki masa : 

  • 3 szklanki mleka,
  •  1/4 szklanki cukru, 
  • 1 budyń śmietankowy,
  •  200g masła, 
  • 200g wiórek kokosowych.

Przygotowanie masy : 

Do garnka wlej 2 1/2 szklanki i zagotuj. Wsyp cukier, kokos i gotuj około 10 minut. Dodaj pokrojone masło w kostkę i wymieszaj składniki. W reszcie mleka rozpuść budyń i wlej do masy koksowej. Ostudź (do temp pokojowej - może masa by lekko ciepła)  

Na początku do masy możesz wsypa mniej cukru. jeśli będzie mało słodka możesz dosypać do gotującego się mleka z kokosem 2-3 łyżki. 


Delikatnie rozwiń roladę i posmaruj masą całość. Ponownie zwiń i wstaw do lodówki na minimum 3 godziny. 

Moja forma 30x35cm. Piekłam na blaszce z piekarnika.

18 komentarzy:

  1. bardzo apetycznie wygląda; cudne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmmm.... pycha!

    pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie robiłam zakręconego ciasta,w twoim przepisie podoba mi się masa,chętnie ją zrobię,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. ta rolada kusi mnie już od dłuższego czasu, mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda obłędnie i pewnie tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. NIESAMOWITA....
    musimy się poczęstować!!!
    Fajny pomysł na masę !
    Pozdrawiamy :):)
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna rolada! I piękna łyżeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda rewelacyjnie, a przepis jest baaardzo zachęcający :) kolejny przepis trafia na listę "do wypróbowania" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. rewelacyjny smak! Kiedyś muszę zrobić batony na tym nadzieniu! U mnie jakoś nadzienia okazało się za dużo i ciężko było mi zwinąć, ale efekt końcowy pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja już kiedyś podobne nadzienie robiłam, tylko do brownies. Roladka się jednak ładniej prezentuje <3

    OdpowiedzUsuń
  11. I made this Bounty roll and is so good.I posted on my blog, you are welcome to visit and see how was my roll. Can you please, put baking pan dimensions in your posts, it will help a lot when we make by your recipes.Thank you so much for this good recipe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam ściśle wg proporcji i masa budyniowa wyszła jak dla mnie wściekle słodka mimo że nie jestem osobą która mało słodzi, wręcz przeciwnie (budyń był bez cukru). Więc jak ktoś nie przepada za mocno słodkimi ciastami to niech zredukuje ilość cukru. No i ciasto też bardzo mocno kakaowe. Dołączam się do prośby o podanie rozmiaru blachy, przydałaby się też receptura na polewę do przepisu by nie trzeba było osobno szukać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam i również jak poprzedniczce brakowało mi podania rozmiaru formy i....bardziej dokładnych opisów(dla kogos kto nie jest cukiernikiem i musi sie domyslać czy po wlaniu budyniu do masy trzeba to jeszcze zagotowac czy juz ostudzić?)Ciasto dobre ale jak na moją blache kremu było duzo za dużo, mniejsza połowa wylądowała w koszu bo nie mogłam zwinąć rolady i w efekcie popękała,no i ciut słodkie nadzienie...po trzech kawałkach mdlące ale dla mnie i ciotki ktora lubi kokos przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wszystkich wymiarach pisałam na fb. Niestety zapomniałam uzupełnić na stronie.
      Zawsze można do masy dodac mniej cukru spróbować i ewentualnie dosypać jeszcze.
      Mam nadzieję że następnym razem będzie smaczniej :)
      Pozdraiwam ciepło <3

      Usuń
  14. Rolada jest pyszna, ale masy za dużo żeby ją zwinąć:) i do tej pory nie wiem czy te budyń wlać do masy kokosowej i gotować czy nie:(

    OdpowiedzUsuń

Print