sobota, 29 czerwca 2013

Kartacze z mięsem

Kartacze z mięsem

Kartacze zwane inaczej „cepeliny” względu na charakterystyczny kształt.
Przygotowywane w większości ze surowych zmieniaków. 
W sumaku zupełnie nie przypomnijają klusek czy pyz ziemniaczanych.
Musicie sproóbować !

Składniki ciasto :
  • 1 kg surowych ziemniaków
  • 600g ugotowanych ziemniaków (zimnych)
  •  1 jajko
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczenej
  • sól
Składniki farsz :
  • 500g karczku bez kości
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • 2 łyżki bułki tartej
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • 1 łyżka masła
Przygotowanie ciasta :

Ziemniaki obierz i zetrzyj na tarce o małych oczkach.  Ugotowane ziemniaki przeciśnij przez praskę. Do miski wrzuć surowe ziemniaki i ugotowane, dodaj jajko, sól i mąkę ziemniaczaną. Wymieszaj składniki.

Przygotowanie farszu :

Mięso ugotuj z dodatkiem liści laurowych i ziela angielskiego. Cebulę pokrój na kostkę i podsmaż na patelni z masłem. Karczek zmiel. Dodaj podsmażoną cebulę, sól, pieprz, majeranek, jajko oraz bułkę tartą. Połącz składniki dokładnie. Dopraw do smaku solą, pieprzem i majerankiem.

Ciasto podziel na części. Na dłoni uformuj placuszek na środku ułóż farsz i zawiń w podłużną kluseczkę. Gotuj w osolonym wrzątku około 10 minut.


6 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam, uwielbiam pyzy więc czas na kartacze.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie:) batrdzo lubię kartacze mam w planach zrobić je w przyszłym tygodniu więc przepis napewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygladaja bardzo apetycznie :) zapewne i tak smakuja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniała Pani wspomnieć o malutkim szczególe ziemniaki po starciu należy odcisnąć z wody ! ja tego nie zrobiłam i miałam zupę ziemniaczaną do kosza ! trochę to mało profesjonalne - robiła je Pani czy przepis na oko ? Bożena W.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam z tego przepisu niejednokrotnie, wyszły super.

    OdpowiedzUsuń

Print