piątek, 14 czerwca 2013

Knedle z białym serem

Knedle z białym serem

Jedne z ulubionych dań mojego maluszka zaraz po czarnych pierogach.
 Pyszne i bardzo delikatne w smaku.

Składniki ciasto:
  • 1 kg ugotowanych ziemniaków
  • 1 szklanka mąki pszennej 
  • 2/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
Składniki nadzienie :
  • 500g twarogu
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 4-5 łyżek drobnego cukru
  • 1 żółtko ( najlepiej z dużego jajka L)
Składniki dodatkowe :
  • sól
  • roztopione masło do polania
  • starta gorzka czekolada
 Przygotowanie ciasta :

Ziemniaki przeciśnij przez praskę. Do ziemniaków stopniowo dodawaj mąkę pszenną i ziemniaczaną. Na koniec wbij jajko i dokładnie wyrabiaj ciasto. 

Przygotowanie nadzienia :

Do miseczki wrzuć twaróg. Dodaj cukier waniliowy, cukier drobny oraz żółtko.  Wszystko dokładnie połącz rozgniatając twaróg widelcem.

Ciasto podziel na części. Na dłoni uformuj niewielki placuszek na środku ułóż farsz i zawiń w kluseczkę. Gotuj w osolonym wrzątku, aż kluski wypłyną na wierzch. Knedle polej masłem i posyp startą gorzką czekoladą. 



7 komentarzy:

  1. Smaki z mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności ;)

    http://closertotheedge1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Za knedlami na słodko nigdy nie przepadałam. Co innego takie z mięsem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie robię z truskawkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale smaczne! ile wychodzi sztuk z tego przepisu? aha i czy można je mrozić po ugotowaniu? pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Ilośc klusek zależy od wielkości jaką zrobisz. Mi wyszło ok 20 szt.
      Z reguły kluski i pierogi mrożę świeże od razu po przygotowaniu. Nie gotuję ich wcześniej.

      Zachęcam również do umieszczenia zdjęcia na fb Anyzkowa po przygotowaniu :)

      Życzę smacznego :)

      Usuń

Print