wtorek, 11 grudnia 2012

Puszyste racuchy bez drożdży

Puszyste racuchy bez drożdży

Sekret tak puszystych racuchów polega 
na ubiciu puszystego kremu z jajek i cukru.
Czyli prosto, szybko i bardzo smakowicie !

Składniki : 
  • 1 jajko, 
  • 3 łyżki cukru,
  • 1 szklanka mleka,
  •  2 szklanki mąki, 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • cukier, 
  • olej do smażenia.

Przygotowanie : 

Do miski wbij jajko i dodaj cukier. Ubij na puszystą masę. Dodawaj partia mi mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i mleko. Całość delikatnie wymieszaj. Jabłko obierz ze skórki i pokrój na plasterki. Wrzuć do ciasta. Smaż niewielkie porcje na rozgrzanym oleju na patelni. 


116 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mam pytanie można zamiast jabłek dać tam gotowy mus jabłkowy

      Usuń
  2. właśnie zrobiłam :) są pyszne :D mam nadzieje, że jutro będą smakowały równie dobrze, bo chcę je zabrać do szkoły :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :)

      Racuszki rzeczywiście są wyjątkowo pyszne :)

      Usuń
  3. Wow, taakie puszyste i bez drożdży! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu pani przepisy.http://nk.pl/#profile/36627555/gallery#!q?album=11&photoviewer=[33429392,2953]

    OdpowiedzUsuń
  5. A MI WYSZLY TAKIE TWARDE :( CZY TO WINA ZE NIE DALAM PROSZKU DO PIECZENIA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mogło tak być, bo proszek spulchnia

      Usuń
    2. Robiłam dwa razy, za pierwszym razem miałam więcej czasu więc długo miksowałam jajko z cukrem na bardzo puszystą pianę i malutkimi porcjami łączyłam z mąka i mlekiem - wyszły mięciutki i puszyste. Za drugim razem miałam mało czasu. Jajko zmieszane z cukrem na szybkoo (nie było takiej piany jak za pierwszym razem) i mąkę z mlekiem dodałam na dwa razy. Wtedy wyszły twardawe. Nawet podczas smażenia widziałam, że nie rosną po nałożeniu na gorąca patelnię tak jak wcześniej.

      Usuń
  6. Wlasnie zrobilam, na amerykanskich productach (jestem w Chicago) i tez puszyste wyszly! Dziekuje za przepis. Dalam banaby zamiast jablek dla urozmaicenia - Mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie bardzo , że smakowało.
      Z bananami musi być piszne. Bede musiała spróbować.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    2. Ale co to wnosi do dyskusji ze powiesz ze jesteś w Chicago?

      Usuń
    3. Bo korzystała z amerykańskich -> często mocno przerobionych produktów i wyszło tak samo. Często to istotna informacja.

      Usuń
  7. ile sztuk wychodzi z tego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszytko zależy jakiej wielkości będą racuszki.
      Takich średnich wyszlo mi około 10 sztuk.
      Pozdrawiam cieło :)

      Usuń
  8. moje wyszły przepysznie! Dziękuję za przepis!!! Idę robić je dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanko czy do tych racuszków można dodac serek ricotta ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się ze tak, będą kremowe.
      Tylko proszę nie zapomnie ubic jajka z cukrem :)

      Usuń
  10. Wyglądają pyszne :D
    , Mam pytanko : czy jak dodam zamiast jabłek dżem to też bedzie smaczne czy raczej nie za bardzo? Lub czy bym mogła nic nie dodac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło, jeszcze nigdy nie przygotowywałam placuszków z dżemem w cieście :)
      Ale można spróbować odlać trochę ciasta ( na 1-2 placuszki)i dodać łyżeczkę dżemu.
      Zamiast jabłek można doda np. banany, jagody lub upiec suche.
      Pozdrawiam ciepło i czekam na wiadomość z ewentualnym dżemem :)

      Usuń
  11. Witam serdecznie, ja właśnie skończyłam robić racuchy, dodałam truskawki. Dziękuję za prosty, szybki i przepyszny przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jagodowo - truskawkowe ! o Matko ! Pyszne to mało powiedziane !

    Dziękuje za przepis ;D ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Bardzo się cieszę że smakowało. Zachęcam do dodania zdjęcia na tablicę fb Anyzkowo :)

      o ile coś zostało :P

      https://www.facebook.com/pages/Any%C5%BCkowo/338319526199677

      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. To jest... PRZEPYSZNE!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie robie ciasto mam nadzieje że będą pyszne ;dd Dziekuja za przepis I pozdrawiam ;33

      Usuń
  14. z tej porcji wychodzi ile racuszków? serdecznie proszę o szybką odpowiedź , oraz gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. witam ciepło,
    wszytsko zależy jakie duże będa Twoje porcje.
    U mnie wyszło ok 10 - 12 szt - nakłądałam łużka stołowa duża :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. witam, zrobiłam bez owoców, są wspaniałe! Lepsze niż drożdżowe. U mnie się je z dżemem wiśniowym lub jabłkowym, śliwkowym albo tylko posypane cukrem pudrem. Dzięki za przepis! Drożdże idą na odstawkę. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam z brzoskwiniami, polałam trochę toffi i jeszcze tylko brakuje bitej śmietany żeby smakowały jak gofry które jadłam ostatnio. Smak prawdziwych racuchów to to nie jest ale są pyszne :) i szybko się je robi więc duży plus. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. mmmm pycha! piękny smak dzieciństwa :) wielkie dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Racuszki wyszły bardzo dobre. W sam raz na piątkowe śniadanko. Dziękuję bardzo za udostępnienie tak prostego i łatwego do wykonania przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam! czy białko i żółtko mamy miksować osobno? prosze o szybką odpowiedź z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, czy można użyć zsiadłego mleka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      wydaje mi się że zsiadłe mleko jest trochę gęstsze od zwykłego i chyba trzeba go dac troszkę wiecej. Ciasto powinno by gęste.

      pozdrawiam, Ewelina

      Usuń
    2. Zrobiłam na zsiadłym mleku i na zwykłym, wyszły dobre ale na zwykłym zdecydowanie lepsze i bardziej puszyste. Super przepis :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. bardzo się cieszę że smakowały :)

      Usuń
  22. chętnie sprubuje

    OdpowiedzUsuń
  23. Mi wszelkie racuszki bez drozdzy wychodza mokre w srodku. Czy ktos moze wie, co robie zle? Z gory serdecznie dziekuje! Wszystkiego naj w Nowym Roku! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ponieważ racuszki powinny być robione na małe bułeczki, tez tak miałam że były mokre, ale gdy zdrobiłam mniejsze, wyszły idealnie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam ciepło,
    3 łyzki cukru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Czy plasterki jabłka też miksowac? Pozdrawiam

      Usuń
  26. A czy jajko ma być ciepłe czy prosto z lodówki ?

    OdpowiedzUsuń
  27. wlasnie je upieklam....... zarabiste sa :) pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Szybkie i pyszne właśnie zajadam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli cos CI zostało to zachęcam do wrzucania zdjęci na Fb Anyżkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepis superowy,juz probowalam tyle przepisow,ale zaden nie byl tak rewelacyjny.Polecam,naprawde polecam,pycha hhmmm...
    Dziekuje za super przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. To prawda. Faktycznie rewelacyjny przepis, racuchy pulchne mi wyszły jak nigdy przedtem. Polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  32. robiłem je pierwszy raz w życiu (64 l) i wyszły fantastyczne zmniejszyłem tylko cukier do 1 łyżki i dodałem torebkę cukru waniliowego puszyste smaczne rewelacyjne dziękuję i smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czemu mi wyszły takie płaskie a na obrasku takie fajne grube :(

    OdpowiedzUsuń
  34. zrobilam pierwszy raz racuszki i wyszly ekstra pychotka mojemu synkowi smakuja to najwazniejsze:))nio i dla calej rodzinki polecam przepisik:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Thank you for the post. Being the owner of an online biker ecommerce shop,
    I found it helpful to read your ideas about this issue.
    Please keep up the great work.

    Also visit my page: textile motorcycle jackets for men

    OdpowiedzUsuń
  36. Są super, naprawdę puszyste.
    Podałam je z musem jabłkowym i bitą śmietaną.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja robiłam z sezonowymi owocami- rabarbarem i truskawkami. Muszę przyznać że połączenie tych dwóch smaków wyszło genialnie, a do tego były takie puszyste jak nigdy wcześniej :) Dzięki za super przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Pierwsza patelnia wyszla puszysta a reszta juz plaska dlaczego ?

    OdpowiedzUsuń
  39. Wyszły mi przepyszne, dziękuję za tak wspaniały przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. przepis genialny !!! nie miałam nigdy lepszego !!!! właśnie upiekłam są pycha pycha ........ pycha i wyglądają jak z obrazka
    dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. witam :) wyglądają wspaniale :) zaraz biorę się do pieczenia :) chciałam tylko zapytać czy można dodać trochę cynamonu? trzeba wtedy zmniejszyć ilość cukru? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie,

      Nie ma potrzeby zmieszania ilości cukru. Cynamonu można dodać do smaku :)

      Usuń
    2. upiekłam i polecam :) pyszne, dziękuję za przepis, pozdrawiam :)

      Usuń
  42. Właśnie zrobiłam - wyszły puszyste i pyszne ;) super przepis

    OdpowiedzUsuń
  43. Racuchy wyszły pyszne! Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  44. dzis zrobilam wyszly pyszne -moj facet zachwycony mowil ze takie dobre jak u babci :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja dodałam jabłko i gruszkę. Ciasto jest niesamowicie aksamitne!
    Podoba mi się ten przepis, bo niestety w Holandii nie mogę znaleźć drożdży...
    Wyszły super pulchne i i pyszne....nie za słodkie...IDEALNE<3 Jestem w ciąży i uratowałaś mnie tym przepisem przed wariatkowem... Chodziły za mną kilka dni...

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie daje się dwuch łyżeczek proszku do pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  47. the translation of your recipe needs to be revised

    OdpowiedzUsuń
  48. Wypróbowałam przepis tydzień temu - racuchy są puszyste i pyszne :-) Dorzuciłam do nich rodzynki i cynamon, wyszły świetnie. Jutro robię znowu!

    OdpowiedzUsuń
  49. Fantastyczne - robie je w mojej malej restayracyjce I Amerykanie uwielbiaja "jablkowe Pancakes" - super, czy masz jeszcze jakies inne ciekawe przepisy, jesli tak to gdzie je mozna przeczytac?

    OdpowiedzUsuń
  50. Pycha! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  51. Niebo w gębie po prostu odlot mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  52. A jakie ma być ciasto ? Gęste ?

    OdpowiedzUsuń
  53. Pycha!
    Nie miałam jabłek w domu... Dodałam dwie łyżeczki cukru waniliowego ;)
    Dzięki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Przepyszne:) zamiast jablek dodalam maliny i borowki:) boskie...

    OdpowiedzUsuń
  55. Czy można ciasto zrobione wieczorem schować do lodówki i rano usmażyć to co zostało z kolacji?

    OdpowiedzUsuń
  56. świetny przepis !!! dodałam jeszcze 1 jajko, cukier waniliowy, cynamon, szczyptę soli i sodę oczyszczoną - wyszły pulchniutkie, rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  57. I ja dotarłam do tego przepisu, wyszły pyszne, zrobiłam z żurawiną.

    OdpowiedzUsuń
  58. Troszkę zmidyfikowałam przepis i ubiłan białko z dwóch białek, didałam 1 żółtko i 1 łyżeczkę proszku do pieczenia. Wyszły również puszyste. Dodałam też ziarenka chia i tak przyjemnie chrupią :D

    OdpowiedzUsuń
  59. Wyszły przepyszne, dziękuję za przepis! :) zamiast cukru pudru to nasmarowałam dżemeem truskawkowym.

    OdpowiedzUsuń
  60. Niestety placuszki gumowe mimo iż zrobiłam dokładnie według przepisu. Jednak smaczniejsze są racuchy drożdżowe.

    OdpowiedzUsuń
  61. Zrobiłam i są przepyszne 😄 dzieci się zajadaja. Super przepis

    OdpowiedzUsuń
  62. Zrobiłam, ciasto super tylko znów spalilam 😞 może to głupie ale jak je smażyć by nie spalić?

    OdpowiedzUsuń
  63. Zrobiłam, ciasto super tylko znów spalilam 😞 może to głupie ale jak je smażyć by nie spalić?

    OdpowiedzUsuń
  64. A JA mam zamiar je zrobić.. oj Bedzie się działo.. :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Wyszły rewelacyjne <3

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam.....przed chwila poczytałam ...bo szukałam przepisu na placki bez drożdży....a teraz właśnie jem...są pyszne...pulchniutkie...wyszły świetne.-))))))a pracy raptem moze 20 min.-))))))

    OdpowiedzUsuń
  67. Genialne, będą częściej gościć na moim stole. Puszyste i bardzo syte. Do ciasta dodałam pokrojone w drobną kostkę jabłko, a wierzch posmarowałam czekoladą.

    OdpowiedzUsuń
  68. Jak udaje się Pani uzyskać taka białą obwolutę?

    OdpowiedzUsuń
  69. Racuszki wyszły świetne, dorzuciłem do ciasta czarne porzeczki i maliny...
    Niebo w gębie...

    OdpowiedzUsuń
  70. Ile jabłek użyć do takiej ilości składników?

    OdpowiedzUsuń
  71. Pyszne. Ja robiłam dwie porcje i dałam 8 łyżek cukru i dla mnie idealne

    OdpowiedzUsuń
  72. Racuszki zawsze się sprawdzają. Warto do nich dodać coś zdrowego, np. miodek lub domową konfiturę.

    OdpowiedzUsuń
  73. Robię regularnie od lat, prosty przepis, zawsze wychodzi ( nawet jak się człowiek zapomni i wrzuci wszystko razem bez ubijania jajka :D), przepyszne. Mam ten przepis zapisany w kilku miejscach bo nie wiem co ja zrobię jak kiedyś zniknie :D polecam nawet na pierwszy raz, wyjdą na pewno! W wersji bez jabłka też pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Sa dosc puszyste. W chuj suche a mieszalam pol godziny. 3/10. Nie polecam. Moja babcia robi lepsze

    OdpowiedzUsuń
  75. Moje dziecko wcina z dżemem. Pyszne. Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Print