piątek, 7 grudnia 2012

Świąteczne ciasteczka kruche

Świąteczne ciasteczka kruche

Jedne z moich ulubionych ciasteczek.
Bardzo maślane i smakowite.
  Mogą być śliczną ozdobą na choinkę, oczywiście jeśli masz silną wolę.

Składniki: 
  • 200g miękkiego masła, 
  • 1/2 szklanki cukru pudru, 
  • 2 szklanki mąki, 
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 1 łyżka kakao.

Przygotowanie : 

Masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodajemy mąkę, sól i wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto podziel na 2 części. Do jednej dodaj kakao i dokładnie połącz składniki. Formujemy kulę, owijamy w folię aluminiową i wkładamy do lodówki na 1 godzinę. Rozwałkowujemy i wycinamy kształty. ( ja rozkawałkowuję ciasto na papierze do pieczenia, wtedy ciasteczka nie lepią się do blatu). Piecz ciasteczka przez 12-15 minut w temperaturze 160 stopni. 


35 komentarzy:

  1. Przesłodkie! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie śliczne i pewnie pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale je ładnie przyozdobiłaś. :) Uwielbiam kruche ciastka!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ładne! zapraszam do mnie na przedświąteczne kruche ciasteczka z orzechami http://wkuchniuli.blogspot.com/2012/12/przedswiateczne-ciasteczka-orzechowe.html?showComment=1354860720697#c1944548799044188360

    OdpowiedzUsuń
  5. piekne! :) ile sztuk wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)

      Wszytsko zależy jakiej wielkości będa ciasteczka,
      mi wyszło około 15-18 sztuk

      Usuń
  6. Wyglądają przepięknie :) Chętnie powiesiłabym je na choince :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie cuda :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pysznie, te wzorki nadają im dużego uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie piekne, aż zapachniało u mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczne te ciasteczka :) Powiedz proszę gdzie dorwałaś takie malusie foremeczki do wykrawania? Ja szukałam takich już rok temu i dalej ich nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malutkie foremki juz jakis czas temu kupiłam.
      Ale z tego co pamietam w sklepie Pani mowiła ze takie małe są do wykrawania masła.
      Może tak będzie je szybciej znalesc :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) Miałam nadzieję, że kupiłaś gdzieś w internecie... no trudno, szukam dalej :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    3. Może zobacz :

      http://allegro.pl/wilton-foremki-mini-swiateczne-2308-1214-i2822850114.html

      http://allegro.pl/foremki-do-lukru-marcepanu-10-szt-male-2-cm-i2834670787.html

      Usuń
    4. Widziałam je już wcześniej, te z Wiltona mają 3,8cm - trochę za duże chociaż kształty idealne a te drugie z "pomocników kuchennych" ... zastanowię się nad nimi. Są mniejsze, może te? Pomyślę :) Dzięki za zaangażowanie w poszukiwanie foremek :*

      Usuń
  11. Witam.
    Czy te ciasteczka można przygotować np. 2 tygodnie przed świętami? Nie powinno im się nic stać? W czym je najlepiej przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Wybrałaś najlepsze ciasteczka które nadają się do przechowywania. Wystarczy je włożyć do słoika lub puszki z zamknięciem. Spokojnie wytrzymają 2-3 tygodnie.

      Zachęcam również do dodania zdjęcia na Fb Anyżkowo :)

      Pozdrawiam i życzę smacznego !

      Usuń
    2. Dziękuję za tak szybką odpowiedź :)
      Szczerze to nie spodziewałam się że Pani zagląda do starszych przepisów :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Do wszystkich zaglądam :)

      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  12. "Dodajemy mąkę, kakao i sól i wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto podziel na 2 częsci. Do jednej dodaj kakao i dokładnie połącz składniki."
    Łatwy przepis i śliczne ciasteczka, ale dlatego, że nie jestem mistrzem w pieczeniu to mam pytanie: czy kakao dodajemy do obu części czy tylko jedną łyżkę do jednej z dwóch części ciasta? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,

      Kakao dodajemy tylko do jednej częsci.
      Tak, aby powstały nam 2 kawałki ciasta o 2 kolorach- białym bez kakao i ciemnym z kakao.

      Zachęcam do dodania zdjęcia po przygotowaniu na fb Anyzkowo :)

      Życzę smacznego ! :)

      Pozdrawiam i Wesołych Świąt

      Usuń
  13. Chujowe wyszły za słone dałem pół łyżki ja pierdole ohyda nie robcie teog bo sie zrzygac mozna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba miało być pół łyżeczki a nie łyżki :D

      Usuń
  14. Zakochałam się w tych ciasteczkach :) świetne są!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto wyszło beznadziejne! Tak miękkie że nie da się go rozwałkować.. a propos w przepisie widnieje chtba mały błąd z kakao..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jakim cudem ciasto wyszło zbyt miękkie.
      na 200g masła 2 szklanki mąki są jak najbardziej odpowiednie.

      Usuń
  16. Piękne bardzo XDDDDDDDDDD

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy próbowałaś kiedyś zamiast kakaa dodać np. zmielone orzechy albo migdały, żeby wyszedł inny smak? Jeśli nie to jak myślisz?
    czy to dobry pomysł?

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Print