wtorek, 4 grudnia 2012

Kostka piernikowa z rodzynkami

Kostka piernikowa z rodzynkami

Wszędzie wiszą już ozdoby świąteczne 
a zapach piernika przypomina że święta coraz bliżej.
Tradycyjny piernik w formie kostki w polewie czekoladowej.
Pyszny !

Składniki : 4 szklanki mąki, 4 łyżki kakao, 1 opakowanie proszku do pieczenia, 2 łyżki przyprawy do piernika, 1 szklanka cukru, 1/3 szklanki mleka, 200g masła, 1 słoik powideł śliwkowych ( około 250g), 3 jajka, 150g rodzynek.

Składniki polewa czekoladowa : 200g śmietany 30%, 200g  czekolady gorzkiej, 2 łyżeczki żelatyny, 50g masła.

Składniki dodatkowe : 400g powideł śliwkowych.

Przygotowanie : Do miski wsyp mąkę, proszek do pieczenia, kakao i przyprawę do piernika. Miękkie masło zmiksuj z cukrem. Dodawaj pojedynczo jajka. Nie przerywając miksowania dodawaj partiami po 1 łyżce mąkę, mleko i powidła aż do wyczerpania składników. Połącz wszystkie składniki dokładnie. Wsyp rodzynki i delikatnie wymieszaj. Ciasto wlej do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do nagrzanego piekarnika w temperaturze 180 stopni na 50-60 minut.

Przygotowanie polewa czekoladowa : Żelatynę rozpuść w minimalnej ilości gorącej wody. Czekoladę posiekaj na małe kawałki. Śmietanę ugotuj. Ściągnij z ognia i wrzuć czekoladę, energicznie mieszaj aż czekolada się rozpuści. Wlej żelatynę i wymieszaj składniki. Partiami dodaj pokrojone masło, cały czas mieszając. Miskę z polewą odstawić aż lekko zgęstnieje. 

Przygotowanie kostki piernikowej : Piernik przetnij wzdłuż na 3 części. Każda z nich posmaruj powidłami śliwkowymi. Następnie pokrój ciasto na kostki i każdą oblej polewą czekoladową. (Najlepiej jak ustawisz kostki piernikowe na kratce metalowej z np z piekarnika). Ciasto wstaw do lodówki na całą noc.

 






27 komentarzy:

  1. Znowu zakochałam się w Twoim wypieku! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam takie w sklepie. Wygląda jak piernik, który wiele lat temu jak byłam mała kupowała moja mama. Tylko on był przekładany marmoladą :) Jest mocno słodkie ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie!! Uwielbiam pierniki a w takiej postaci jeszcze bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne! Już czują ten zapach świąteczny! :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne pierniczki :)

    bułki zrobiłam, przepis u mnie na blogu, dziękuję :)

    http://kulinarnyoliwek.blox.pl/2012/12/Buleczki.html

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda jak te cukiernicze kostki bajaderkowe... jakie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie tradycyjne pierniki są najlepsze! Twoja kostka wygląda obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach jak świątecznie... No teraz to już czuję święta.. Cudo w każdym szczególe, począwszy od kostki piernikowej przez talerzyk na łyżeczce skończywszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ochotę zjeść monitor!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie zdjęcia, kostka wygląda strasznie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podoba forma podania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jedno ze zdjęć bierze udział w naszym konkursie, jest na pierwszym miejscu! :) Zachęcamy do głosowania! http://wykrywacz-smaku.pl/konkursy/glosy

    OdpowiedzUsuń
  13. Na jaką blachę wylewamy ciasto????

    OdpowiedzUsuń
  14. no właśnie na jakąblachę

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojjj chyba nikt tu nie odpisuje:(:(:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam bardzo,
      często maile z komentarzy wpdają mi do spamu
      jak to na google bywa.

      Moja forma to 26cm x 24cm.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Dziękuję bardzo za odpowiedz:) Piernik chcę zrobić na święta mam nadzieję że się uda:)

    OdpowiedzUsuń
  17. A mnie ten piernik nic nie wyrósł...wszystko robiłam zgodnie z przepisem i ...nic...badziewiaste jakieś.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ilu gramowe opakowanie proszku do pieczenia bo są różne gramatury. :(

    OdpowiedzUsuń

Print