sobota, 15 czerwca 2013

Pyzy z mięsem

Pyzy z mięsem

Tradycyjne ziemniaczane pyzy.
Najlepiej smakują z podsmażonym boczkiem i cebulą.

Składniki ciasto :
  • 0,5 kg ziemniaków ugotowanych (zimne)
  • 0,5kg ziemniaków surowych
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól
Składniki farsz :
  • 500g karczku bez kości
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • 2 łyżki bułki tartej
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • 1 łyżka masła
 Przygotowanie ciasta :

 Ziemniaki zetrzyj na tarce i odsącz z nadmiaru wody. Ugotowane ziemniaki przeciśnij przez praskę do ziemniaków i dodaj do wcześniej starych ziemniaków. Wbij jajko, dodaj mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz sól. Wyrób gładkie ciasto.

Przygotowanie farszu :

Mięso ugotuj z dodatkiem liści laurowych i ziela angielskiego. Cebulę pokrój na kostkę i podsmaż na patelni z masłem. Karczek zmiel. Dodaj podsmażoną cebulę, sól, pieprz, majeranek, jajko oraz bułkę tartą. Połącz składniki dokładnie. Dopraw do smaku solą, pieprzem i majerankiem.

Ciasto podziel na części. Na dłoni uformuj niewielki placuszek na środku ułóż farsz i zawiń w kluseczkę. Gotuj w osolonym wrzątku około 10 minut.

4 komentarze:

  1. Pyzy z mięsem, to moje ulubione danie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi ślinka cieknie mam ochotę na takie pyzy :)
    Piękne są

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich kuleczek to ja jeszcze nie jadłam, ale pomysł mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej lubię pyzy z owocami, ale przygotowanymi według Twojego przepisu nie pogardziłabym ;)

    ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Print