wtorek, 28 kwietnia 2015

Ziemniaczane placuszki z żółtym serem

Ziemniaczane placuszki z żółtym serem


Składniki :
  •  1 kg ugotowanych ziemniaków,
  • 2 jajka,
  • mąka ziemniaczana,
  • sól.
 Przygotowanie kluski :

Ugotowane ziemniaki przeciśnij przez praskę. Włóż do miski i wygładź. Podziel masę na 3 części. Jedną wyciągnij i w jej miejsce wsyp mąkę tak aby była równo z ziemniakami. Wbij jajka i   wyrób jednolitą masę.



Dodatkowe składniki :

  • 2 rozbełtane jajka,
  • bułka tarta,
  • olej,
  • żółty ser.
Przygotowanie : 

 Na dłoni uformuj niewielki placuszek z
masy ziemniaczanej. Na środku ułóż kawałek żółtego sera. Zlep ze sobą boki tworząc placuszka. Obtocz w rozbełtanym jajku a następnie w bułce tartej. Smaż na rozgrzanym oleju na złoty kolor.

6 komentarzy:

  1. Własnie szukałam czegoś wege na obiad i mam :) Z czym podajesz te placuszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie :)

      Placuszki podaję np z sosem pieczarkowym. Choć mój mały zjada je z samym ketchupem.
      Jeśli przygotowuję je bez niczego to najczęściej do gulaszu.

      Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Ewelinko dzisiaj je zrobiłam, ale wyszły mi beznadziejnie. Chyba zrobiłam za grube bo sie nie do końca usmażyły i do tej pory czuje make ziemniaczana na zębach. O zgrozo kucharki ze mnie nie będzie :)

      Usuń
    3. Może to kwestia ziemniaków. Tutaj tak samo jak z ciastem na kluski.
      Te placuszki robiłam z 1 kopiastej łyżki ciasta.

      Proszę się nie poddawać ! :)

      Usuń
    4. Oj to moje były wielkie jak dłoń, pewnie dlatego tez nie zdążyły sie upiec w środku. Następnym razem zrobię maluteńkie-może to bedzie wyjście :)

      Usuń
  2. O, a ja znam kogoś kto baaaardzo lubi ziemniaki i na pewno mu to zasmakuje :) podkradam przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Print