piątek, 17 sierpnia 2012

Tarta z cukinią i bakłażanem

Tarta z cukinią i bakłażanem

Cukinia i bakłażan kojarzy mi się z jesienią.
Chyba przypomina mi o kończącym się lecie.
Przygotowanie tarty to pyszny i zdrowy sposób na udaną kolację.
A bakłażan, cukinia i mozzarella to nieziemskie połączenie.


Składniki tarta : 1,5 szklanki mąki, 120g zimnego masła, 1 żółtko, 1 łyżeczka soli, 50ml wody

Składniki : 1 cukinia, 1 bakłażan, 2 marchewki, 150ml śmietany 30%, 1 jajko, 100g startej mozzarelli, olej , 2 łyżeczki startego kardamonu, sól, pieprz.

Przygotowanie ciasto : Zimne masło pokrój na małe kwadraciki. Mąkę wysyp na stolnicę, dodaj zimne masło i połącz składniki. Dodaj żółtko, sól i wodę. Szybko wyrób ciasto. Uformuj kulkę i włóż do lodówki na 40-50 minut. Rozwałkuj ciasto i włóż do foremki. Na ciasto połóż kawałek papieru do pieczenia i wysyp groch. Piecz w nagrzanym piekarniku do 190 stopni przez 15 minut. Następnie ściągnij z ciasta groch i dopiecz kolejne 5 minut. 

Przygotowanie : Do kubka wlej śmietanę dodaj jajko i rozbełtaj widelcem. Wsyp mozzarellę i wymieszaj składniki. Dodaj kardamon, sól i pieprz. Mieszankę wylej na ostudzoną tartę. Bakłażan, cukinię i marchewkę pokrój wzdłuż na cienkie plasterki- jeśli będą szerokie przekrój na pół (najlepiej to zrobić obieraczką do warzyw wtedy paseczki wyjdą jednakowej grubości). Układaj paseczki obok siebie. Całość posmaruj oliwą i piecz w nagrzanym piekarniku do 170 stopni przez 20-25 minut.

Jeśli nie masz obieraczki a warzywa nie są pokrojone bardzo cienko warto wcześniej usmażyć na patelni grillowej. ( po 1 min z każdej strony)







72 komentarze:

  1. pamiętam jak zobaczyłyśmy tą tarte na stronie purevege byłyśmy nia zachwycone. Twoja wyszła równie pięknie :) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można prosić źródło?

      Usuń
    2. Jasne :
      http://stasty.com/?p=3716

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. No to muszę przyznać, że Twoja wygląda nawet lepiej niż oryginał, ale dziękuję za źródło bo jest tam całe mnóstwo ciekawych dań :)

      Usuń
  2. Obłędnie wygląda! A że z cukinią i bakłażanem to na pewno tak samo również smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tarta piękna, kolory rzeczywiście kojarzą się ze słoneczną jesienią :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda OBŁĘDNIE! Świetny pomysł! I efektowny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne aż dech zapiera, gdyby nie te marchewkowe wstawki wyglądałaby jak przepołowiony karczoch :) Tak sobię myślę upiec, wstawić w gablotkę do patrzenia i bić po łapkach każdego kto sie zbiży a zbliżać bedą się z pewnością.... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudo, piękna tarta.

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda tak bosko, że oczu nie mogę oderwać!

    OdpowiedzUsuń
  8. O ja cie! Alez to genialnie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Toż to arcydzieło nie tarta, na pewno wykorzystam sposób ułożenia bo strasznie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest arcydzieło, a z prostych składników, więc chwali sie podwójnie! :-)
    Jestem oczarowana :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda niesamowicie. Zdjęcie jak z jakiejś gazety! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bajeczna! Nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. przepięknie! wygląda jak pięknie rozwinięty kwiat :) i na pewno pysznie smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  14. hipnotyzująca, muszę zapisać ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widziałem już kiedyś taki pomysł na tartę, wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ALE ŚWIETNIE WYGLĄDA

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Fenomenalnie wygląda i do tego jeszcze moje ulubione smaki.Koniecznie muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  18. niesamowita tarta, koniecznie do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ pięknie wygląda! Cudo normalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna jest ta tarta! Wygląda jak kręcący się bączek z mojego dzieciństwa:) Cudna po prostu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. WOW - this is very impressive! beautiful photos :)

    OdpowiedzUsuń
  22. tez nam juz to mignelo przed oczami...efektowne, proste danie..taką kuchnię lubimy !

    OdpowiedzUsuń
  23. wygląda prześlicznie i przepysznie! musiałaś się namachać ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja juz siedzi w piekarniku juz nie moge sie doczekac jej smaku i mam nadzieje, ze moja bedzie wygladala rownie nieziemsko:-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. T hat's absolutely stunning!

    OdpowiedzUsuń
  26. smakowite dzieło sztuki! cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Moja po pół godzinym pieczeniu wylądowała jeszcze raz w piekarniku, bo warzywka są raczej twarde... Czekam i mnie skręca, nie wiem tylko czy bardziej z głodu, czy z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bożeee, jakie to piękne!! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Zrobiłam wyszła piękna ,ale tylko piękna .Warzywa niestety twarde, aby zjeść tarte musiałam pozdejmować z wierzchu warzywa może za krótki czas pieczenia 20-25 min trzeba zwiększyć do 40 min.A robiłam jak podane w przepisie.Magda

    OdpowiedzUsuń
  30. Dokładnie to samo odczucie jak powyższy piszący , warzywa są na maxa twarde i nie ma opcji , żeby bakłażan upiekł się w pół godziny a marchewka to już w ogóle, napewn warzywa należałoby najpierw podsmażyć.... niestety tylko uczta dla oczu...;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podsmazylam warzywa zgodnie z rada powyzej, ale ulozyc sie ich tak fantazyjnie potem nie dalo, tarta wyszla mdla w smaku... wedlug mnie w przypadku tego dania walory sa glownie estetyczne

      Usuń
  31. wygląda powalająco, prawdziwe dzieło sztuki, zjadłabym nawet z twardymi warzywami

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja paseczki warzyw najpierw krotko blanszuje ,studze a potem marynuje w oliwie z czosnkiem i świeżymi ziolami.Zdecysowanie podnosi to smak potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziś na obiad u mnie podobna tarta, mam nadzieję, że będzie równie apetyczna, jak Twoja

    OdpowiedzUsuń
  34. http://www.fresh-market.pl/katalog_produktow/katalog_produktow_inne;n932119326

    Gratuluję wygranej :) Piękna tarta :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ale cudo!!! Piękne zdjęcia, strasznie mi się podoba blog, potrawy takie że aż ślinka cieknie... same w sobie cudne, kolorowe i smakowite bez kotów i trendy rowerów holenderskich. Piękny blog , gratuluję i pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  36. Przeglądam dodatek do gazety wyborczej, a tam znajome zdjęcie. Wszystko wyjaśniło się, gdy znalazłam dopisek, że to z anyżkowa :) Gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciaszę się że skojarzyłaś :)
    Dziękuje pięknie za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękna spotkałam ją w gazetce Przyślij przepis " Kulinarne hity" prezentuje się świetnie;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wygląda obłędnie. Do tego z pysznych składników. Fantastyczna <3

    OdpowiedzUsuń
  40. W oryginalnym przepisie jest szczypta galki muszkatalowa i slodkiej papryki, sol, pieprz jesli ktos lubi doprawiona to chilli lub ziola wloskie moze dodac. Spod pieczony 15-20 min w 180 stopni a pozniej cala tarta w 190 stopniach od 40-50 min.
    Wiec sie nie dziwie ze niektorym wychodzi nie dopieczona i mdla ;) Sproboje ale z oryginalnego przepisu .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ktoś mógłby wysłać linka do oryginalnego przepisu z gałką muszkatołową ?

      Usuń
  41. Zrobiłam dziś ją z okazji dnia zakochanych - wyszła fenomenalnie. Piekłam ją dłużej oraz dodałam szczyptę gałki muszkatałowej dzięki czemu nie wyszła mdła. Wyglądała i smakowała obłędnie. Świetny przepis :)
    Pozdrawiam Milenka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie,

      Cieszę się że smakowało :)
      Może masz zdjęcie potrawy i mogłabyś wrzuci na tablice fb anyzkowa byłoby mi bardzo miło.

      Wszystkiego dobrego w Walentynki :)

      Usuń
    2. Witam właśnie wrzuciłam zdjątko na fb. Przepis obłędny. Pozdrawiam Milenka

      Usuń
    3. Dziekuje ! Wygląda rewelacyjnie !

      Pozdrawiam ciepło, Ewelina

      Usuń
  42. chyba się skuszę na taką tartę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego i zachęcam do dodania zdjęcia na fb Anyżkowa :)

      Pozdrawiam, Ewelina

      Usuń

Print