czwartek, 1 listopada 2012

Tortellini z ricottą

Tortellini  z  ricottą,  szpinakiem
 i  suszonymi pomidorami

Przepyszne małe pierożki.
W sam raz na przystawkę bądź kolację. 
Wyjątkowo pyszne nadzienie rozpływa się w ustach.

Składniki : 500g mąki, 1 jajko, 1 łyżeczka soli, 1 szklanka ciepłej wody.

Składniki nadzienie : 1 opakowanie sera ricotta (ok 400g), 6 pomidorów suszonych w zalewie, cebula, szpinak liście mrożone (3 kosteczki), sól, pieprz, oliwa. 

Przygotowanie : Mąkę wysyp na stolnicę. Zrób wgłębienie w środku, wbij jajko dodaj wodę i sól. Ugnieć wszystkie składniki tak aby ciasto było sprężyste. Zawiń ciasto  w folię do żywności i zostaw na 20 minut.
Przygotowanie nadzienia :  Cebulę pokrój w kostkę i na rozgrzanej oliwie podsmaż. Dodaj pokrojone pomidory oraz rozmrożony szpinak. Chwilę duś co jakiś czas mieszając. Przypraw solą i pieprzem. Dodaj ser i wymieszaj składniki.

Przygotowanie tortellini  : Ciasto rozwałkuj cienko. Za pomocą małej szklanki wytnij kółka. Na środku ułóż niewielką ilość nadzienia i zlep końce tak aby powstały pierożki. Gotuj w osolonej wodzie 3 minuty.

10 komentarzy:

  1. A na wierzchu czym są polane te pyszne tortellini? Zdjęcia super!:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tortellini własnej roboty. No, no...jestem pod wrażeniem. Super dodatki!

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają naprawde apetycznie :)
    mam tylko pytanie odnośnie tych żółtek w nadzieniu? są umieszczone na liście składników ale później już nie ma o nich mowy... są konieczne do nadzienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, proszę wybaczy ze wprowadziłam w bład.
      Juz poprawiłam :)

      Usuń
    2. dziękuje, bo właśnie coś mi nie pasowało z tymi żółtkami :) to teraz można brać się za pichcenie :)

      Usuń
    3. ja dziś też będę robić te pierożki :)
      Zamrożę i będę miała dla nieoczekiwanych gości :)

      Usuń
  4. Mmmm, niedawno jadłam podobne :3

    OdpowiedzUsuń

Print