sobota, 3 listopada 2012

Strudel jabłkowo-marchwiowy Okrasy

Strudel jabłkowo-marchwiowy Okrasy

Uwielbiam jabłka.
Najbardziej te lekko kwaskowate i twarde.
Do strudli pasują najlepiej.
Ciasto wychodzi bardzo smaczne a skórka chrupiąca.

Składniki : mąka 230g, masło 70g, ocet 5ml, mleko 370 ml,  jabłka 6 szt, marchew 2 szt, rodzynki 60g, kasza manna 4 łyżki, cukier 70g, roztopione masło do posmarowania ciasta.

Przygotowanie : Do rondelka wlej mleko. Lekko podgrzej. Do miski wsyp mąkę, wlej mąkę i zacznij wyrabiać ciasto.  Pod koniec wlej ocet i połącz składniki. Do ciasta wlej roztopione masło (40g)  i nadal wyrabiaj ciasto tak aby było gładkie i jędrne. Uformuj kulkę, zawiń w folię i włóż do lodówki na 20 minut. Jabłka i marchewki obierz. Jabłka pokrój na mniejsze części a marchew zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Do garnka wrzuć resztę masła, dodaj marchew, jabłka i rodzynki. Gotuj do miękkości mieszając co jakiś czas. Ostudź i dodaj kaszę manną (2 łyżki) i cukier. Ciasto rozwałkowujemy na prostokąt. Smarujemy roztopionym masłem i układamy farsz. Na powierzchni gdzie nie znajdują się jabłka posypujemy kaszą manną. Zawiń ciasto w roladę i posmaruj masłem. Piecz w nagrzanym piekarniku przez 35 minut w temperaturze 190 stopni.






 

13 komentarzy:

  1. Widzę, że ostatnio dużo ciast u ciebie :) Pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem przepisów Okrasy i Pascala. Jeszcze żadnego nie próbowałam, może to i źle, może nie. Jedno wiem, strudel prezentuje się świetnie. Ja mam w planach strudel jabłkowy ale z ciasto filo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiękny Ci wyszedł! jeszcze nigdy nie robiłam strudla, ale jak się w końcu zdecyduję ten będzie chyba pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczny strudelek. Podoba mi się. Jabłka też bardzo lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda kusząco, tym bardziej, że podobnie, jak Ty, uwielbiam jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne zdjęcie, a strudel po prostu prosi się by go zjeść, lubię te lidlowskie przepisy, kilka dni temu robiłam zapiekankę kresową Okrasy, po prostu przepyyyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy dobrze podałaś ilość mąki ? Właśnie robię ,dodaję mąkę i dodaję a ciasto nadal rzadkie

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie wyszedł mi strudel ,w środku zakalcowaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba dobrze obsypać cześć ciasta jak i jabłka kaszą manną. Wtedy cały sok z jabłek wsiąknie do kaszy manny a nie ciasta. Szkoda że nie wyszedł.

      Usuń
  9. Could this be translated in English ? When using the Google translator it doesn't quite make sense ????

    OdpowiedzUsuń

Print