sobota, 10 listopada 2012

Sycąca zupa z soczewicą

Sycąca zupa z soczewicą

Zupa jest ważnym składnikiem gdy na dworze zimno.
Rozgrzewa i dodaje energii przy tym jest banalnie do przygotowania.



Składniki : 250g soczewicy, 2 marchewki, 4 małe ziemniaki, 1 por,  1 opakowanie  pomidorów krojonych w zalewie w kartonie, 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego w kartonie, bulion, 1 łyżeczka curry, 2 łyżki masła, sól, pieprz, 1 łyżeczka kminku.

Przygotowanie : W garnku roztop masło i wrzuć pokrojoną marchewkę i pora, chwilę podsmaż. Dodaj ziemniaki i soczewicę. Całość zalej bulionem. Wlej pomidory, koncentrat i dodaj curry i kminek. Gotuj 25 minut co jakiś czas mieszając. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

10 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie, wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuję, na pewno :) Może jeszcze w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię zupy z soczewicy i często je gotuję. Dodatek curry i kminku, u mnie obowiązkowy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mm jadłam dzisiaj/wczoraj kotleciki z ciecierzycy, wiec zupka też by mi pewnie posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ma piękny, rozgrzewający kolor!
    ale musi sycić. jak wspaniale musi smakować!

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam taki mączny tydzień, że przydadzą mi się takie lekkie przepisy na kolejny. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zupka się gotuje. Zapach wspaniały roznosi się po kuchni i już nie możemy doczekać się kiedy będzie gotowa. Urozmaiciłam przepis dodając seler naciowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam tą zupkę a seler naciowy to świetny pomysł.
      Zyczę smacznego :)

      Usuń

Print