poniedziałek, 20 lutego 2012

Kruche paszteciki z mięsem

Kruche paszteciki z mięsem


Składniki: CIASTO : 4 szklanki mąki, 1/2 kostki margaryny, 1/4l kwaśnej gęstej śmietany, 3 dag drożdży, 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka cukru. FARSZ: 75 dag gotowanego mięsa , 1 jajko, 2 cebule, 2 łyżki tłuszczu, sól, pieprz, tymianek, lubczyk.

Przygotowanie: Mąkę posiekać z margaryną, dodać drożdże roztarte z cukrem, śmietanę i odrobinę soli. Szybko zagnieść ciasto i odstawić do lodówki na około godzinę. Mięso zmielić, dodać podsmażoną na tłuszczu cebulę, jajko i przyprawy, dobrze wyrobić. Ochłodzone  ciasto rozwałkować na na grubość 1 cm. Pokroić na prostokąty, na każdy nałożyć farsz i zawinąć. Upiec na złoty kolor w temperaturze 180 stopni.  

7 komentarzy:

  1. Dlaczego trzeba cisto wlozyć do lodówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po to żeby ciasto po upieczeniu było kruche i delikatne :)

      Usuń
    2. Ja nie doczytałam z ta lodówka i polozyłam je w ciepłe miejsce.
      Potem po fakcie doczytałam, ale były pyszne.
      Nic sie nie stało.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. :) Zachęcam do dodania zdjęcia na tablicę fb Anyzkowa po przygotowaniu :)

      Usuń
  3. Mała_MI : jajek do ciasta nie trzeba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Do tego przepisu nie używam jajek. Możesz użyć ciasta np z przepisu na kapusniaczki. Pozdrawiam!

      Usuń

Print