środa, 6 marca 2013

Ciasto drożdżowe z kruszonką

Ciasto drożdżowe z kruszonką

 Uwielbiam ciasto drożdżowe. 
Jest świetne ze szklaną mleka na śniadanie.
 Im prostsze ciasto tym lepsze !

 Składniki ciasto :  
  •  150g masła
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 50g drożdży
  • 3/4 szklanki cukru
  • 5 żółtek
  • 2 szklanki mąki
Składniki kruszonka :
  •  200g masła
  • 3/4 szklanki mąki
  • 3 łyżki cukru
 Przygotowanie kruszonki :

Wszystkie składniki umieść w misce i szybko zgnieć kruszonkę. Najlepiej dłoniami pocieraj mąkę z masłem.

Przygotowanie ciasta:

Drożdże rozkrusz i wsyp do ciepłego mleka dodaj 0,5 szklanki mąki. Żółtka utrzyj z cukrem i delikatnie wlej rozczyn z drożdży. Odstaw na 20-30 minut aż wszystko urośnie. Do zaczynu dodaj resztę mąki i rozpuszczone masło. Wyrób gładkie ciasto. Włóż do formy, przykryj ściereczką i pozostaw by urosło. Posyp kruszonką i wsadź do piekarnika na 60-70 minut w temperaturze 170 stopni.




16 komentarzy:

  1. Ciasto drożdżowe z białym serem - smak dzieciństwa;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest piękne! Mam chęć na drożdżowe, takie jeszcze ciepłe , z piekarnika :)
    mmmm, rozmarzyłam się.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Az mi slinka pociekla, najchetniej od razu rzucilabym sie piec... Mam jednak pytanie - ile by to bylo drozdzy suchych, te 50g, bo nie wiem czy tu w UK mam szanse dosac swieze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ciepło,
      około 10g / Życzę smacznego :)

      Usuń
  4. kruszonke potrafie wyjadać z drożdżówek i wszystkim tym denerwowac haha ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Aj, uwielbiam takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak drożdżowe ma kruszonkę to niczego więcej mi nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewelino, patrząc na to apetyczne zdjęcie od razu rozpoznałam, że to Twoje dzieło :) A na takie ciacho to się pisze o każdej porze dnia i nocy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda bardzo smacznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam wszystko co drożdżowe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. a czy można dodać całe jajka? i na jakiej wielkości blaszkę jest taka porcja? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się że ciasto zrobi się zbyt wodniste.
      Białka możesz użyć do przygotowania np bezy.
      Moja keksówka ma 35 x cm
      Pozdrawiam ciepło i życzę smacznego :)

      Usuń
  11. Ciasto jest w miarę wilgotne, puszyste, mięciutkie? Czy bardziej suche i kruszące się?

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie zrobiłam..., po 20 minutach pieczenia środek zapadł się, a boki odeszły od blachy.... :(

    OdpowiedzUsuń

Print