piątek, 29 marca 2013

Babka marmurkowa

Babka marmurkowa

Jest to moja kolejna propozycja na babkę.
Ulubiona mojego maluszka.
Pyszna i pulchna.


Składniki : 
  • 250g masła
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • aromat do ciasta waniliowy
  • 2 łyżki kakao
  • masło - do posmarowania formy
  • bułka tarta - do posypania formy
Przygotowanie :

 Utrzyj jajka i cukier.  Masło utrzyj na puszystą masę. Do masła dodawaj stopniowo zmiksowane jajka nie przerywając miksowania. Mąkę pszenną i ziemniaczaną wymieszaj z proszkiem do pieczenia, dodaj do masy. Podziel ciasto na 2 częsci. Do jednej dodaj aromat waniliowy do drugiej częsci kakao. Połącz dokładnie składniki. Formę posmaruj masłem oraz posyp bułka tartą. Wlej ma zmianę białe i kakowe ciasto. Piecz w nagrzanym piekarniku przez 50 minut w temperaturze 180 stopni. Udekoruj według uznania. 




5 komentarzy:

  1. Z pewnością jest pyszna! U mnie na blogu babka marmurkowa była wczoraj, przepis podobny, tylko ja jeszcze dodawałam mleko do ciasta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile dodać cukru? W składnikach brak informacji o ilości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, dopiero teraz zauważyłam że przeskoczyły mi składniki.
      Już uzupełniłam wszystko. Dziękuje :)

      Usuń
  3. Przepyszna babeczka :) Bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń

Print