niedziela, 14 grudnia 2014

Pianka adwokatowa

Pianka adwokatowa



Składniki biszkopt : ( forma 24x29 cm)
  • 4 jajka,
  •  120g cukru,
  • 1/3 szklanki mąki pszennej,
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki kakao,
  • 2 łyżki stopionego masła,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia..
Przygotowanie biszkopt : 

Białka ubij na sztywną pianę. Wsyp partiami cukier cały czas miksując. Pojedynczo dodawaj żółtka i wlej masło. Delikatnie wsyp mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i połącz składniki. Ciasto przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w nagrzanym piekarniku przez 35 minut w temperaturze 180 stopni.


 
Składniki masa :

  • 250m śmietanki 30%,
  • 200g serka mascarpone,
  • 150 m - 200 ml adwokatu ( likier jajeczny ),
  •  2 łyżki żelatyny.
  Przygotowanie :

Żelatynę rozpuść w 1/4  szklanki gorącej wody. Śmietanę ubij na sztywno i dodawaj partiami serek. Nie przerywając miksowania dodaj likier jajeczny. Wolnym strumieniem wlej żelatynę i dokładnie zmiksuj składniki.

Na ostudzony biszkopt wlej masę adwokatową i włóż do lodówki.

Składniki masa śmietankowa :

  •  400ml śmietanki 30%,
  •  4 łyżki cukru pudru,
  • 4 łyżeczki żelatyny.
 
Przygotowanie masa śmietankowa :

Żelatynę rozpuść w gorącej wodzie (1/4 szklanki gorącej wody). Zostaw do ostygnięcia. Do miski wlej śmietankę i dodaj cukier puder. Ubij na sztywno. Delikatnie wlej żelatynę ciągle miksując.


Na wcześniej wyłożoną masę adwokatową połóż masę śmietankową. Wyrównaj dokładnie.
Ciasto włóż do lodówki na minimum 3 godziny.

Piankę adwokatową posypałam startą czekoladą o smaku karmelowym. 

Przy okazji chciałabym zwrócić uwagę na przepiękny stolik który otrzymałam dzięki uprzejmości firmy Kraina ES. Wspaniale pomyślane, ręcznie robione - zachwycają prostotą i wykonaniem. Chciałabym gorąco podziękować  za kapitalną obsługę i kontakt.
Zapraszam do odwiedzania i zakupów !
 
Śliczny stoliczek mogliście zobaczyć wcześniej przy okazji wpisu na 

Na hasło Anyżkowo 15% RABATU !
Strona : http://krainaes.pl/pl/
Facebook :  https://www.facebook.com/KrainaES?fref=ts
 
 
 



 





5 komentarzy:

  1. Mmm, znakomite musiało być to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny przepis :) Tylko w opisie robienia biszkoptu zabrakło kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne to ciasto, ale ja już trzy razy próbowałam zrobić tą piankę i za każdym razem po wlaniu ajerkoniaku mi się zważyła.Zaznaczam,że bardzo małym i bardzo wolno wlewałam ; nie wiem w czym problem?? proszę o rade!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie Pani Basiu.

      Powodem zważenia się śmietany może by zbyt długie ubijanie lub temperatura pokojowa śmietany.
      Śmietana do ubicia powinna być bardzo dobrze schłodzona a żelatyna ostudzona.
      Wtedy nic nie powinno się stać.

      Pozdrawiam !

      Usuń
  4. Śmietana była wyciągnięta z lodówki a żelatynę nie zdążyłam wlać bo najpierw dodawałam do ubitej śmietany serek mascarpone a potem lałam ajerkoniak i wtedy mi się waży albo na samym początku albo na końcu bo jak już pisałam trzy razy mi się zważyło .

    OdpowiedzUsuń

Print