wtorek, 4 września 2012

Recenzja książki - "Kawa - Sekrety baristy"

Recenzja książki 
 "Kawa - Sekrety baristy"


 Dzięki uprzejmości portalowi Polska Gotuje otrzymałam książkę 
"Kawa - sekrety baristy"
Książka ukazała się nakładem warszawskiego RM. 
Wykonanie solidne,zdjęcia tak przepiękne że nie mogę skończyć oglądać książki.
Papier wysokiej jakości a książka prezentuje się przepięknie.
Taka książka to znakomity prezent dla bliskiej osoby.


Kawa to jedno z najpopularniejszych towarów na świecie. 
Jest uprawiana w ponad 50 krajach na całym świecie. 
Każdy z nas wie, ile przyjemności może z rana przynieś kubek dobrej kawy.
Dla każdego w ulubionej wersji - z mleczkiem czy espresso.
Magiczny wywar który pomaga nam naładować baterie, zebrać myśli czy miło spędzić czas w gronie najbliższych. 

W książce znajdziemy masę przepisów na kawę,kawowe drinki jak również ciasta i ciasteczka z użyciem kawy.
Ale przede wszystkim , co mnie bardzo urzekło, jasne i przejrzyste instrukcje jak wykonać krok po kroku fantastyczne wzorki ze spienionego mleka.
Od łańcuszka serc po króliczka czy galaktykę.
Ale to nie wszystko.
Przepiękne wzorki z użyciem sosu czekoladowego.
Uwierzcie mi, nawet osoba nie pijąca kawy skusiłaby się
 na "pajęczynę" czy "czekoladowe słońce" .

Nic dziwnego, że zawód baristy robi coraz większa karierę. 
Bo cudeńka które "malują"  na kawie to istne dzieła sztuki.
Parzenie i podawanie kawy stanowi pewien rodzaj rytuału.
Dobrze jest znać parę trików jak przygotować pyszną kawę po wiedeńsku czy też caffe latte
aby zaimponować gościom lub ukochanej osobie.
Bo nic tak nie zbliża niż wspólnie spędzony czas.

A co do kawy ?
 Oczywiście coś pysznego !
W książce znajdziecie przepisy na ciasteczka kakaowe całuski czy też bourbonki.
Amatorzy słodkości ciast i tortów zadowolą się masą nieziemskich przepisów z dodatkiem kawy. 

Książka to kompendium wiedzy o kawie.
Cenne wiadomości, porady i przepisy stanowią przemiły akcent i pretekst do przygotowania pysznej kawy czy deseru.
Umilmy sobie i bliskim dzień aromatyczną kawą po ciężkim dniu w pracy.

.




7 komentarzy:

  1. Zaintrygowały mnie te wzorki na kawie... Chyba dopiszę tę książkę do listy książek, które chcę mieć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam te książkę w zeszłym tygodniu i również jestem nią zachwycona. Godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako wielka kawoszka chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te bezy mocha!...jeszcze takich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna książka, muszę koniecznie zerknąć, bo kocham smaczną kawę, a już dawno nie próbowałam z nią eksperymentować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z pewnością zwrócę uwagę na ten tytuł, ponieważ jestem wielkim smakoszem kawy :). Moją ulubioną jest w szczególności kawa świeżo mielona w młynku, która wg mnie ma niepowtarzalny aromat. Przygotowuję ją najczęściej w specjalnym kubku z zaparzaczem, w który zaopatrzyłem się nie dawno na https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/kubki-i-szklanki. Czas oraz odpowiedni sposób parzenia jest bardzo ważny i ma duży wpływ na jakość smaku kawy. Zdecydowanie polecam zwracać uwagę na tego typu rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy wpis. Nie znałąm tej ksiązki, ale że jestem wielką fanką kawy, postaram sie poczytać :)Lubię nowe przepisy, w domu mam również porządny ekspres. O dziesiątej mam przerwę na kawę. Mam wtedy lekki spadek formy oraz kawa pozwala mi naładować baterie na resztę dnia.

    Ze swojej strony polecam zajrzeć sobie jeszcze na stronę:
    https://homeandpassion.pl/blog/jak-podawac-kawe-czyli-savoir-vivre-serwowania-kawy/

    Jest tutaj kilka porad o tym jak serwować kawę.

    OdpowiedzUsuń

Print