wtorek, 11 września 2012

Czekoladowe ciasto na herbatnikach

Czekoladowe ciasto na herbatnikach

Propozycja dla tych którym nie chce się piec.
Szybkie i proste ciasto na herbatnikach z czekoladową masą budyniową.

Składniki : 350g-400g herbatników maślanych, 2 budynie czekoladowe z cukrem, 3 szklanki mleka, 200g miękkiego masła, 500ml śmietany 36%, 2 łyżki cukru pudru, 1 szklanka mleka do zanurzenia herbatników.

Przygotowanie : 2,5 szklanki mleka zagotuj. W pozostałym mleku (0,5 szklanki) rozpuść budynie. Do gotującego się mleka wlej rozpuszczony budyń. Ostudź. Do budyniu dodaj miękkie masło i dokładnie połącz składniki. Formę wyłóż papierem do pieczenia i wyłóż dno herbatnikami. Wylej cześć budyniu i rozsmaruj równomiernie. Kolejną warstwę herbatników namocz w mleku i połóż na masie budyniowej. Układaj warstwy namoczonych herbatników przekładając budyniem. Śmietanę wraz z cukrem pudrem ubij na sztywno. Wyłóż na górę ciasta. Całość wsadź do lodówki na 2-3 godziny.

21 komentarzy:

  1. cudo na talerzu! slinka cieknie mimo, że mamy środek nocy. Gdyby nie to, to już bym stała przy garach;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciacho wygląda obłednie pysznie! Prosty pomysłm a efekt super! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie ładne i całkiem proste :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm szkoda, że jestem na diecie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby jestem na diecie i nigdy nie piekę takich idealnych i pysznych ciast, ale i tak uwielbiam to zaglądać choćby po to, żeby sobie popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ pięknie wygląda, wspaniałe !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niby bez pieczenia a wygląda jak niejedno super trudne i żmudne w przygotowaniach ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nominowałam Cię do nagrody Versatile Blogger Award, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepięknie się prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale śliczne jest to ciasto ! I bez pieczenia -no super, trzeba będzie zrobić, bo mój Łasuch takie ciasta lubi:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm, ależ ono smacznie wygląda:)
    Zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę przyznać, że zachwyciło mnie Twoje ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  14. "Ciasto" obłędne. Jedynie zważył mi się krem budyniowy :( ale u mnie to standard przy czekoladowym (masz pomysł co robię źle? dodam, że śmietankowa masa/krem wychodzą mi idealnie)

    OdpowiedzUsuń
  15. Może coś z mlekiem nie tak było ,że sie zważył budyń...a masło jak laczymy z budyniem to musi być na mój rozum wystudzony,ten budyń- bo się zważy bankowo

    OdpowiedzUsuń
  16. a na jaką forme jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakowało :)

      Zachęcam do dodania zdjęcia na fb Anyzkowo

      Pozdrawiam ciepło, Ewelina

      Usuń

Print