niedziela, 23 września 2012

Knedle ze śliwkami

Knedle ze śliwkami

Knedle to jeden ze smaków dzieciństwa.
Są proste do zrobienia a pozostałą cześć można zamrozić.
Więc przywoływać wspomnienia mogę kiedy tylko chcę.  

Składniki : 1 kg ziemniaków, 2 szklanki mąki, 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej, 2 jajka, 500g śliwek, 2 łyżki cukru, 2 łyżeczki cynamonu. 

Przygotowanie : Ziemniaki obierz i ugotuj w osolonej wodzie. Ostudź. Przepuść ziemniaki przez praskę. Dodaj mąkę, mąkę ziemniaczaną i jajka. Ugnieć ciasto. Śliwki oczyść i wydryluj. Posyp cukrem i cynamonem. Z ciasta uformuj wałek i pokrój na kawałki. Po 2 połówki śliwki oblep ciastem. Kluski wrzuć na wrzątek i gotuj 4-5 minut.

 



10 komentarzy:

  1. Tradycyjne, tradycyjnie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Que receta más original,Parecen Ñoquis gigantes rellenos. Delicioso. bss.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie knedle...;) ale apetyczne zdjęcia zrobiłas

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jeść, gorzej ze zrobieniem, jakoś mi nie wychodziły;( Fakt, było to dawno, ale ...

    Porywam jedną porcję, może być zamrożona;)

    OdpowiedzUsuń
  5. każdy tylko kusi tymi knedlami;) pycha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przejrzałam cały blog od początku do końca i jestem oczarowana! Zapisałam sobie mnóstwo przepisów i już niebawem zacznę próbować swoich sił. Mam nadzieję że mój blog też będzie kiedyś prezentował tak wysoki poziom i że nauczę się robić tak piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszne knedelki :) Poproszę jeszcze o banerek akcji, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Print