piątek, 13 kwietnia 2012

Genialna krówka - Ciasto krówka

Genialna krówka


Genialna krówka to nie tylko ciasto, to odrobina geniuszu zaklęta w lekkiej nucie biszkopta i masy budyniowej. Gdy jej skosztujesz raz, porwie twe podniebnie, gdy skosztujesz drugi raz uwiedzie Cie aromat prażonych migdałów i mimo ze chciałbyś ja mieć tylko dla siebie, popędzisz do swych bliskich aby obdarować ich krówkowym szczęściem.
  

Składniki biszkopt :  6 jajek, 1 szklanka cukru, 1 szklanka mąki, łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki masa krówkowa :1 puszka masy krówkowej (kajmakowej)

Składniki masa budyniowa : 1L mleka, 3/4 szklanki cukru,  1 opakowanie cukru waniliowego, 250g masła, 1 szklanka mąki pszennej, 1 opakowanie budyniu śmietankowego bez cukru, 1 łyżka mąki ziemniaczanej, 1 jajko.

Składniki bita śmietana : 0,5L śmietany 30%, 3łyżeczki żelatyny

Dodatkowe składniki : 2 duże opakowania herbatników, 100g migdałów płatki.

Przygotowanie biszkopt : Białka ubij na sztywno, dodaj partiami żółtka i cukier. Dodaj mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i lekko wymieszaj. Wlej ciasto do formy. Piecz ok 30-40minut w temperaturze 180 stopni. 

Przygotowanie migdały do posypania : Na rozgrzaną suchą patelnię wrzuć migdały płatki i lekko podsmaż.

Przygotowanie masy krówkowej : Masę krówkową w puszcze wstaw do gorącej wody. Pozostaw 15-20 minut aż masa zrobi się płynna.

Przygotowanie  bitej śmietany : Żelatynę rozpuść w 1/3 szklanki gorącej wody. Ostudź. Bitą śmietanę ubij na sztywno. Miksując cały czas wlej żelatynę lekkim strumieniem.

Przygotowanie masy budyniowej : Odmierz 1,5 szklanki mleka i wlej do miski. Dodaj mąkę pszenną ziemniaczaną, budyń i jajko. Wszystko dokładnie połącz. Resztę mleka zagotuj z masłem, cukrem i cukrem waniliowym. Do gotującego mleka wlej lekkim strumieniem wcześniej przygotowaną mieszankę (z mleka, jajka i mąki) i starannie wymieszaj aż wszystko się ugotuje. Przygotowany budyń ostudz. 

Przygotowanie ciasta krówki : Na biszkopt wylej masę budyniową. Połóż herbatniki, następnie warstwę masy krówkowej i ponownie herbatniki. Na górę ułóż bitą śmietanę. Całość posyp płatkami migdałów.Ciasto włóż do lodówki na minimum 2 godziny.






15 komentarzy:

  1. Takiej krówki to ja jeszcze nie znałam! Faktycznie jest genialna!;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam to ciasto kilka lat temu i zupełnie o nim zapomniałam, a to wielki błąd! Ono jest wspaniałe. Twoje wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No wygląda obłędnie :) Chętnie bym spróbowała kawałeczek tej karmelowej rozpusty!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wygląda,na pewno super! Wypróbuję bo mam ostatnio ochotę na krówkowe smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Juz mam na nie ochote, chetnie skorzystam z przepisu. Jest wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  6. do takiej krówki zachęcać mnie nie trzeba!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam krówkę! Robimy ją regularnie w domu i zawsze znika błyskawicznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam kiedy to ciasto i faktycznie było obłedne!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale wyszło! Jeszcze nie próbowałam, ale jestem pewna, że będzie zabójcze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do dodanie zdjęcia na fb anyzkowo :)

      Życzę smacznego :)

      Usuń
  10. też robiłam to ciasto a mam zaledwie 16 lat i jest ono całkiem proste do wykonania i przepyszne ! Polecam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardz cię cieszę. Ciasto tylko wydaje się skomplikowane do wykonania :)

      Usuń
  11. Jakie wymiary powinna mieć blacha do ciasta ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Amazing! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely different subject but it has pretty much
    the same layout and design. Outstanding choice of
    colors!

    Look into my web blog ... Hotele kielce

    OdpowiedzUsuń

Print