sobota, 2 czerwca 2012

Kiełbaski jak pączki czyli amerykańskie corn dog

Kiełbaski jak pączki
czyli amerykańskie corn dog

Corn dog to jedno z najbardziej popularnych dań w Ameryce typu fast food.
Kiełbaska pokryta ciastem kukurydzianym i smażona na gorącym oleju.
Świetnie nadają się na pikniki,  biwaki lub wypady poza miasto.
A przede wszystkim nie musisz brać ze sobą sztućców!
Dzieciaki na pewno nie odmówią chrupiącej panierce.

Składniki : olej do smażenia, 2/3 mąki pszennej, 1/2 szklanki mąki kukurydzianej + 2 łyżki, 2 łyżeczki cukru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 jajko, 1 łyżeczka soli, 1/2 łyżeczka pieprzu, 1 szklanka maślanki, kiełbaski mini lub parówki pocięte na 3 części, wykałaczki lub małe patyczki drewniane do lodów.

Przygotowanie : Do miski wsyp mąkę pszenna i kukurydzianą. Dodaj sól, cukier,pieprz, proszek do pieczenia , wszystko wymieszaj. Wlej maślankę i wbij jajko. Zmiksuj na gładką masę. Kiełbaski nabij na wykałaczki lub patyczki, zamocz w cieście i delikatnie zanurz w gorącym oleju. Smaż na złoty kolor.

Kiełbaski najlepiej smakują z ketchupem.




9 komentarzy:

  1. Od dawna chciałam je zrobić :)
    Nie wiem czemu ale kojarzą mi się z małymi jamnikami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam dzis, sa pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie przepadam ale musze przyzna że kiełbaski są berdzo dobre, a dzieciaki ucieszyło to że chrupią :P

      Usuń
  3. skąd takie niesamowite pomysły? wygląda apetycznie na maaksaaa! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się zawsze zastanawiałam co to jest ten corndog. Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają świetnie! Nigdy nie spotkałam się z taką wersją kiełbasek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny pomysł. pięknie je podałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno są smaczne,moje dzieci chętnie by je zjadły

    OdpowiedzUsuń

Print